forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Intern faktura-afsendelse til andre Eco kunder

+2
Hej Eco :-)

Rigtigt mange firmaer anvender efterhånden E-conomic og det er jo lidt mærkeligt at vi sender hinanden Eco-fakturaer, som lander som en PDF, som en bogholder taster ind eller hvor vi får f.eks. FakturaImport eller FakturaFil til at køre det ind. Men uanset om det sker manuelt eller automatisk er der altid risiko for fejl.

Det svarer lidt til at sende en snailmail med PostDK selvom brevet blot skal afleveres i samme hus, blot i en anden afdeling (andet firma). Det koster en postgang med PostDK og der er risiko for at noget går galt ... billedligt talt.

Det kunne altså være noget smartere, at man kunne sende sin faktura direkte til en anden Eco-kunde, hvis det var aftalt. Det vil være et win-win-win. I kan også se sammenligne det lidt med, at man kan "ringe gratis til alle dem, som er hos samme teleselskab som en selv".

Så på listen over hvordan fakturaen skal sendes kunne man f.eks. vælge "Sendes som en intern Economic faktura" a la det at vælge "Sendes som EAN-faktura" eller "Sendes til MobilePay Invoice".

Hvad tænker I om det? Jo større i bliver - jo mere relevant (og blæret) vil det blive :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 31 Okt, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,540 points)
Hej Jens
Jeg foreslog dette for nogle år siden.
Desværre blev det afvist den gang.
Håber e-conomic tager en ny beslutning, for det er en rigtig god ide.
Mvh
Finn
e-consultic.dk

3 Svar

Når i ser et fornuftigt forslag, så husk at give den en "pil op" ellers lægges der IKKE mærke til den hos E-conomic

Er helt Enig i tiltaget. Når man er freelance bogholder for flere selskaber kan den jo bruges når man sender til de kunder man selv bogfører for :-)

Og det gælder jo for alle 375 medlemmer af FFB som gør dette

mvh

Jimmy
besvaret 9 Nov, 2016 Forslag af Jimmy FFB medlem (2,660 points)

Hej Jens, Finn og Jimmy J
For det første tusinde tak for forslaget Jens. Også tak til Finn og Jimmy for, at i kommer med jeres kommentarer til forslaget.

Jeg kan sagtens se ideen i, at der var en form for intern sending således det skulle automatisere hele håndteringen af fakturaer.
Det er et rigtig interessant område – mere automatisering i modtagelse af fakturaer og bogføringen af disse og som i også nævner er det helt klart nogle de fleste virksomheder vil kunne spare meget tid på.

Det er for mig et forslag og ide som minder rigtig meget om et af dine tidligere indlæg – det omhandler ”PDF-værdi udtræk” og som min kollega Lasse også har beskrevet inde på indlægget er det ingen hemmelig vi har arbejdet imod det i et stykke tid men der forsat er noget arbejde foran os.
Både det, at kunne aflæse fakturaen men også en større automatisering af bogføringen.  


Så vi arbejder på en større automatisering af processen i, at modtage en faktura også selvom de ikke komme fra e-conomic. Det oplever vi der er flere fremsigtede muligheder i.
Det skulle selvfølgelig også ende med, at en ”intern e-conomic faktura håndtering” vil være overflødig fordi det der skal håndteres i princippet er det samme – en faktura. 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Nov, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej alle

Vi har faktisk den løsning og sender idag ordre fra en e-conomic licens til en anden og efterfølgende sendes fakturaen retur i systemet.

Vi kalder det itn|bizz.

Løsninger fungerer alene mellem to licenser eller på baggrund af bestillingsapp således, at varekøb kan sendes til den leverandør som man nu engang har truffet aftale med.

Kan også kombineres med vores portalleverandør funktion, hvor ordren kombineres med en form for dialog, hvor leverandøren oplyse leveringstidspunkt og måske mængde (hvis den ændres).

Efterfølgende lagres disse oplysninger i modtagelsen for senere at modtage leverancen (måske med scanning) og tilgangsregistrere lageret enten det er e-conomis lager eller det er itn|wms.

I løbet af 2017 vil dette univers/mulighed blive kombineret med en form for markedsføring hvor den enkelte e-conomic bruger kan spørge ud i universet - "Hvem kan/vil levere denne vare til mig" eller en producent kan vise sine varer - "Hvem vil købe disse varer af mig"

Funktionen har mange flere muligheder og kan være den lille løsning med ordre/faktura overførsel og den store med markedsføring mv.

Så vil i høre mere så kik på vores hjemmeside eller ring/skriv til mig php@itnvision.dk eller telefon 7025 7600.

Så kan i løbende følge med i hvordan projektet udvikler sig.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 17 Nov, 2016 Forslag af Per Holm Pedersen (17,200 points)
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”