forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ønske - mere end 1 dynamisk felt i leverandørfaktura-tekstfelt

0

Jeg vil gerne have både kreditors navn og fakturanummeret i teksten, når jeg opretter en ny leverandørfaktura. Det ville spare tid, hvis jeg kunne sætte programmet op i den automatiske tekst, så det selv henter de data jeg allerede har tastet ind 1 gang.

Men når det drejer sig om den automatiske tekst, som man kan indstille i opsætningen af kassekladden, så er det kun ved kundeindbetaling og leverandørbetaling at man kan gøre brug af dette - at få 2 dynamiske felter hentet ind i teksten. 

Så skal man have fakturanummeret med i teksten når man opretter leverandørfakturaer, så skal man manuelt skrive det på i tekstfeltet.

Kan funktionaliteten fra Leverandørbetaling ikke overføres til Leverandørfaktura uden de store armbevægelser?

Med venlig hilsen

Tina Depner

spurgt 15 Okt, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Tina Depner (150 points)
status opdateret 29 Mar, 2017 af Andreas Polk

2 Svar

Hej Tina
Tusinde tak for dit indlæg og forslag her på vores forum smiley

Det giver selvfølgelig super god mening hvis der fast skrives leverandørnavn og faktura nummer i tekstfeltet – jeg er i tvivl om hvor mange af vores kunder der skriver leverandørnavn og faktura nummer i tekstfeltet på leverandørfakturaen men det vil selvfølgelig gøre det lettere for de kunder som anvender dette.

Der er dog en udfordring i forhold til, at faktura nummer ikke er et decideret ”aktivt” felt som på en leverandør betaling som bliver opdateret når du vælger hvilke fakturaer du udligner med din betaling – jeg er derfor i tvivl om hvor indviklet det vil være, at implementere i og med hensyn til hvornår den automatiske tekst skal generes – mit umiddelbare bud kunne være, at gøre det når ”leverandøren” vælges fordi det stadig er et aktivt felt.

Jeg vil derfor også tage dit forslag med videre til vores prioriteringsmøde hvor vi også kan undersøge det nærmere og se hvordan mulighederne er for, at udbygge det.


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Nov, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej Tina
Vi har haft dit forslag oppe og vende.

Det er ikke et vi arbejder videre med. Det er fordi, at vi oplever som oftest, at vores kunder skriver hvad fakturaen omhandler når det er en ”lev. Faktura” og sjældent selve kreditors navn + faktura nr.

Dette skal ses i fordi, at faktura nummeret udfylder du i faktura nr. feltet og dette fremgår af posteringerne og vises tydeligt på kreditoren (leverandøren).
Ligeledes så er leverandørfakturaen bogført ind på din kreditor og derfor skulle oplysningen omkring hvem den er på også vises.

Det kan gøres i lev. Betalinger fordi der som oftest noteres faktura nummeret i bankoverførslen og nogle gange også lev. Navnet.
Derved bliver bankafstemningen forenklet ved disse oplysninger.

Nu kender jeg ikke din arbejdsgang – Nu her hvor vi ikke arbejder videre med dette så tænker jeg, at nu hvor oplysningerne er tilstede på postering. Selvom det ikke er i det tekst felt så skulle det ikke være nødvendigt, at skrive det ind på tekst feltet.

Du må meget gerne komme med en uddybning omkring hvorfor du har brug for disse oplysninger i bogføringsteksten hvis det ikke er dækkende det allerede er på posteringen.

Så vil jeg se om der er noget jeg kan hjælpe med i forhold til arbejdsgangen.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 29 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”