Hej Andreas!
Vi modtager såkaldte "preorders" et halvt år forinden produkterne er produceret og ligger på vores lager. Nogle produkter kommer aldrig i produktion og skal derfor ikke faktureres. Nogle produkter kommer først på lager senere, og skal derfor først faktureres på et senere tidspunkt.
Når noget af ordren skal sendes, sender vi de pågældende produkter over til lagerets system igennem IEX, går derefter ind i lagerets system og sender screenshot til bogholderen på hvad der er blevet sendt. Han går herefter ind i ordren inde i E-conomic, og sætter så flueben i de produkter, der skal faktureres. Derefter skal antal på de enkelte varelinier eftertjekkes, da det ikke er sikkert at alle 5 t-shirt tiger i str. 1 - 2 kan sendes afsted, men kun de 4. Nogle ordrer indeholder mange hundrede varelinjer, og der opstår på den baggrund ofte manuelle fejl. Det kan hurtigt tage en halv time at lave en faktura på denne måde. Hvis der er antal på fakturaen kan vi hurtigt se, om vi er kommet til at lave en fejl.
Derudover sammenholder vores kunder også antal stk. på faktura med antal stk. på den følgeseddel, som de modtager fra lageret.
Hvis I har en alternativ løsning, må I meget gerne sige til. Jeg sender også gerne screenshots, såfremt det kan hjælpe.
Mvh Linn