forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

spærre for salg til kunde, men ikke for rykkere!!

+6
hej

normalt spærrer vi for yderligere salg til en kunde som har en udestående saldo som ikke bliver betalt. Men han skal jo stadig have rykkere, renteberegning mm. jf. vores rykkerprocedure.

det sker så ikke lige i e-conomic. der spærres for ALT... kunden fremgår simpelthen ikke længere nogen steder, heller ikke på listen under rykkere.....

forslaget fra e-co er så at åbne og lukke spærrede kunder når man laver rykkere, men det er jo ikke en seriøs/brugbar løsning.

rent praktisk skal man jo sende rykkere og beregne renter, selvom der er lukket for mere salg i salgsafdelingen. det bør systemet kunne klare ellers er det jo ikke brugbart/virker som virkeligheden er!
spurgt 18 Aug, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Run (480 points)
opdateret 11 Okt, 2016 af Andreas Polk
Jeg er helt enig. Jeg har selv observeret at man ikke kan udskrive kontoudtog og bogføre indbetalinger på en spærret kunde.

Efter min opfattelse skal en spærring af en kunde forhindre at man sælger til kunden, på alle andre områder skal en spærret kunde fungere som en ikke spærret.

Hilsen Susan

2 Svar

Hej Rune.
Tusinde tak for dit indlæg og forslag her på vores forum.

 

Som i begge oplever så virker "spærrings funktionen" på kunder ved, at der spærres for alt - så på den måde kan kunden forsvinde fra oversigten hvis det ikke er en kunde mere.

I kommer med nogle rigtig gode scenarier hvor det ude i virksomheden ville give mening kun, at spærre for nyt salg - Men stadig kunne sende rykker, bogfører betalinger osv.
Derfor vil jeg også tage dette forslag med videre til vores prioriteringsmøde, hvor vi vil vurdere hvorvidt det er et forslag vi tager skridtet videre - med henblik på vores roadmap i 2017.

 

Endnu engang tusinde tak for forslaget :)

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 11 Okt, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Måske kan det løses ved at der kommer tre muligheder for status: "Åben", "På hold" og "Spærret". Så kan åben og spærret fungere præcis som i dag, mens "på hold" kan give den ønskede funktion.

Samme funktionalitet kunne ønskes på varer og kreditorer...
Hej Rune :)

Jeg har lige en lille opdatering her.

Du kan egentlig godt sende en rykker til en kunde, der er spærret. Du kan bare ikke søge den frem. Det vil sige du ikke kan søge fra kunde 4 til kunde 4, hvis denne er spærret. Hvis du derimod søger fra kunde 3 til kunde 5 og disse to ikke er spærret, så vil kunde nummer 4 komme frem.

Det var blot en info omkring, at du godt kan gøre dette nu.

At du ikke kan søge den spærrede kunde frem i første omgang er jeg lige ved at undersøge. Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 23 Apr, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (84,450 points)
Er der kommet en opdatering på dette. Kan se der er gået lang tid uden at I har adresseret problematikken
Hej,

Der er ikke kommet en opdatering på dette. Som det er lige nu, så har vi ikke heller ikke planlagt at kigge på dette. Har du prøvet det workaround jeg har beskrevet i svaret herover? :)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”