Chrome - Denne webside er ikke.....

0
Som Chrome-bruger irriterer det rigtig meget at jeg ofte er nødt til at starte IE for at få tingene til at virke. Meget ofte får jeg i Chrome fejlen Denne webside er ikke tilgængelig. Forbindelsen til secure.e-conomic.com blev afbrudt.  bla-bla....

Det er en periodisk fejl, men desværre så tilpas periodisk at Chrome er ubrugelig hvis man skal lave ret mange ting.

Har I nogen forklaring på hvad fænomenet kan skyldes? Og helst ikke standardsvaret med at rydde cashe og midlertidige filer   

Chrome er efterhånden verdens mest udbredte browser, så jeg håber I kan hjælpe mig og alle de andre der sikkert også lider under fænomenet.
spurgt 9 Aug, 2012 i Forslag » e-conomic generelt af mogens_l (1,760 points)
gen-kategoriseret 19 Dec, 2012 af Lasse Bager
Hej,

Så er det ved at være tid til en opfølgning i denne.

Der er netop d.d. sendt en opdatering ud, som ved første øjekast skulle løse dette problem.

Det kunne være super hvis vi lige fik en melding på om det også har jeg løst jeres , jeg høre meget gerne fra jer :)

mvh
Steffen Ekelund
Jeg fik problemet løst kort efter jeg postede mit indlæg ved at cleare cookies. Siden har det fungeret fint, så jeg kan heldigvis bruge min foretrukne browser til alt arbejde i Economic :)

8 Svar

Nu har jeg rodet lidt videre, herunder indsat chrome som tilladt i windows firewall (det var den ikke før, men da virkede det så alligevel en smule). Nå men efter jeg eksplicit sagde at chrome var tilladt, kan jeg nu overhovedet ikke logge ind i economic. Fjernede så Chrome igen i firewall - ingen ændring. Satte den så på igen - igen ændring. Har desuden prøvet at tilføje https://secure.e-conomic.com under tilladte sites i Chrome. Ingen ændring.

Når jeg har indtastet mine credentials står den bare og flimrer, og der sker ikke videre.

Er der virkelig ingen der kan svare på hvordan dette bringes til at virke?
besvaret 10 Aug, 2012 Forslag af mogens_l (1,760 points)
opdateret 19 Okt, 2012 af econadmin
Hej Mogens,

Tak for din besked.

Det er en rigtig interessant vinkel på det du har, og fedt du har fundet ud af noget.

Jeg vil gerne prøve at grave lidt dybere i det. Når du siger tilladt i windows firewall - har du så mulighed for at tage et screenshot af hvor og hvordan det gøres? Eller guide til det.

Så vil jeg nemlig gerne teste det videre, og så sende det op til teknikken, således vi kan få styr på det.

Også gerne hvis du er kommet med andre teorier om, hvordan det kan lykkes. Jeg har desværre ikke selv løsningen, men fedt hvis vi kunne finde den sammen.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Aug, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)

Hej Steffen,

Jeg chattede med jeres support i går, og det løste faktisk problemet. Løsningen var at cleare cachen i Chrome, så det betød i hvert fald at nu kom jeg i kontakt med Chrome igen. Om det så virker stabilt i forbindelse med lidt tungere brug har jeg ikke testet endnu, men kan d a håbe
besvaret 14 Aug, 2012 Forslag af mogens_l (1,760 points)
Hej,

Ja spørgsmålet er, om det vil ske igen - det håber vi ikke.

Dog hvis du siger, at efter du ændrede opsætningen i Chrome(firewall) så holdt den op med at virke. Det kunne jeg godt tænkte mig at grave lidt dybere ned i, for at se om der er noget der arbejder mod hinanden.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Aug, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)

Ja, det er lidt underligt. Men jeg er forlængst holdt op med at prøve at forstå underlige cookies og andre mærkværdigheder. Desværre er det ofte løsningen at cleare cachen, hvilket jo har den uheldige bivirkning at der ryger noget historik som potentielt havde en værdi. Men sådan er der jo så meget  
besvaret 14 Aug, 2012 Forslag af mogens_l (1,760 points)
Ja. Vi har det lidt på samme måde. Det kan være  meget svært at sige noget om konsistens af sådanne fejl - vi har ikke knækket koden endnu i hvert fald.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Aug, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Jeg har samme problem. Man kan løse det ved at clear som følger:

Clear browsing history
 
Clear download history
 
Empty the cache
 
Delete cookies and other site and plug-in data

Men det sker faktisk dagligt i øjeblikket. Jeg arbejder med tre forskellige firmaer, hvor economic bruges i alle. Den ene kører jeg i firefox, den anden i safari og så chrome. Der er ikke problemer med de to øvrige.
besvaret 11 Sep, 2012 Forslag af daekke (470 points)
Jeg er virkelig træt af at skulle cleare cachen dagligt og skifte imellem diverse browsere - er der virkelig ikke en permanent løsning ?

Stadig E-conomic fan dog :-)
besvaret 18 Dec, 2012 Forslag af Christian Hoffmeyer (1,030 points)
Hej Christian

Oplever du fortsat dette??
Vi har arbejdet intenst på at forhindre dette - så det burde ikke fortsat ske - hvilken browser benytter du dig af??