forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fejl i procentudregniner på resultatopgørelsen

0

Der er ged i procentudregningerne på resultatopgørelsen.

Fejl 1. Omsætningen kan aldrig blive 121,87%. Omsætning kan kun blive 100%.

Fejl 2. Direkte omkostninger og dækningsbidrag kan aldrig begge to blive 60%.

Jeg håber I får rettet dette hurtigst muligt. Ellers en rigtig god idé med procenter på.

spurgt 30 Jun, 2016 i Spørgsmål » e-conomic generelt af rito (570 points)
gen-kategoriseret 18 Jul, 2016 af Andreas Polk

2 Svar

Hvis du sætter sammentællingskontoen "Omsætning i alt"/"Konto, omsætning" = 100%, så tror jeg, at det virker.
besvaret 1 Jul, 2016 Spørgsmål af Erik Jensen (24,090 points)
Det forstår jeg ikke?
Når du danner rapporten, er der forskellige felter, du kan udfylde. Bl.a. Fra/til dato, medtag kladdeposteringer, vis konti med 0-saldo og feltet: Konto, omsætning.
Der skal du vælge den sammentællingskonto, der beregner hele din omsætning. Højst sandsynlig konto 1099.
En af årsagerne til, at du IKKE bare kan vælge din konto nr. 1010, er, at man godt kan have flere omsætningskonti.
Det virkede!

Wow det finder den almindelig bruger da aldrig ud af.
Hej Rito :)

Jeg kan se, at Erik delt sin viden omkring rapporten og hjulpet dig videre med spørgsmålet. Det er rigtig dejligt, at se.
Tusinde tak Erik.

Jeg flytter derfor dette indlæg over i "spørgsmål" og sætter det som løst. Mange tak for, at i begge anvender vores forum og her kunne hjælpe hinanden videre.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 18 Jul, 2016 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”