forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Forslag: Give statusser til ordrer?

+6
Hej E-conomic

Det ville være meget smart, hvis det var muligt at kunne give ordrerne statusser inde i E-conomic.

Altså at I åbner op for, at man kan oprette egne statusser som man så giver til ens ordrer samt lader statussen indgå i ordre-liste-visningen (sortering / filtrering / søgning), så jeg kan f.eks. kan vælge at få vist alle de ordrer, som er "Klar til ekspedering" eller "Er afsendt" osv.

Det er egentligt en meget lille feature programmeringsmæssigt, men den har stor praktisk betydning i mange firmaer, som har webshops og lignende, og som har valgt at det er e-conomic's ordrebekræftelse som udsendes :-)

Mange webshop systemer har en dårlig ordrebekræftelse, så der er stor åbenhed for, at bruge E-conomic's ordrebekræftelser - dog mangler vi at kunne sætte statusser på ordrene.

Gerne nogle statusser, som kan opdateres gennem API'en så ordren skydes ind i E-conomic med den rette status på samt opdateres til en ny status, når der sker en status-ændring for ordren.

I behøver ikke at lade jeres gamle SOAP API understøtte det, men det kunne være spændende om jeres nye REST API kom til at understøtte det på et tidspunkt, hvor I har tid til det :-)

På den måde ville jeres system blive mere kompatibelt med webshop-koncepterne :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 2 Jun, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,540 points)
status opdateret 3 Mar, 2017 af Andreas Polk

4 Svar

Jeg ønsker det samme.
besvaret 2 Jun, 2016 Forslag af prokops (510 points)
Hej Jens og Prokops.

Tusinde tak for forslaget her på vores forum Jens :)

 

Jeg synes det er et godt forslag som helt bestemt kunne være en rigtig lækker funktion. Vi har noget lignende i projektmodulet hvor du kan give en projektstatus til et projekt og på den måde bevare overblikket.

 

Jeg vil derfor tage forslaget med videre til vores prioriteringsmøde og sætter derfor forslaget som overvejes.

Det betyder ikke, at det med sikkerhed bliver implementeret men at jeg tager det med videre til snakken med teknikken.

 

Endnu engang mange tak for forslaget her på forum.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 20 Jul, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej Andreas :-)

Det lyder godt, at I vil kigge på det :-) For alle med webshops vil det være en kæmpe fordel. Status behøver ikke at have en funktionel betydning - det er blot tænkt som en visuel betydning til dem, som ekspederer bestillingerne og har fokus i E-conomic (frem for i en webshop). Via API'en kan vi jo synkronisere ordre-statussen samt den kan sættes via jeres GUI, hvis I åbner op for det :-) Det håber vores kunder meget, at I gør, fordi de har ofte omtalte hvor smart en sådan mulighed kunne være.

Der kommer flere og flere webshops, så hvorfor ikke give webshop-ejerne muligheden for at overskue ordre-statusser i E-conomic og optimalt set sortere efter dem :-)
Hej Andreas :-)

Noget nyt om muligheden for at give ordre statusser inde i e-conomic til brug for dem med webshops (så vi kan flytte ordrestyringen over i e-conomic)?
Vi har også ordre som kan ligge længe, men ikke må slettes eller fjernes - og vi kan ikke "trylle" dem tilbage som tilbud.

Det kunne være cool med et par friltre - vis ordre oprettet idag, vis ordre fra denne måned. etc
besvaret 7 Sep, 2016 Forslag af Kasper Smith (2,300 points)

 

Hej Jens smiley

Vi har haft dette forslag oppe og vende på vores prioriteringsmøde. Det er ikke et forslag vi arbejder videre med.

Den ret simple årsag der ligger er pladsmangel. Der er ikke plads i ordre oversigten (eller andre steder) i kolonne strukturen til, at denne status kunne være vist.
Det betyder, at foruden, at dette ville skulle implementeres så kræver det også, at vi gennemgående i hele systemet ændrer kolonne strukturen i de forskellige oversigter. Således hver aftale kunne vælge hvad der skulle vises og heriblandt give afkald på nogle informationer fordi andre synes vigtigere.

Det er en ret stor opgave som ikke ligger lige for men er faktisk en vi er gået ind og overvejer lidt på også hvordan det evt. skulle sættes op. Det er dog nok ikke noget som ligger i 2017.
Det betyder så også, at dette bliver til en implementeres-ikke da som oversigten er i dag vil vi ikke gå ind og give denne funktion.

Jeg anerkender stadigvæk forslaget du kommer med og kan godt se anvendelse af dette samt de andre kunder som også har kommenteret de deler samme ønske. Derfor ligger jeg også forslaget i idebanken så hvis der bliver lavet muligheden for, at selv kunne strukturerer kolonnerne i f.eks. ordre så kunne vi tage det til overvejelse igen.

Endnu engang tusinde tak for dit engagement og dine ideer du skyder ind her på forum. 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 3 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
øv øv øv...
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”