forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Rykker 1 eller 2

0
Hej
Er det muligt at se forskel på Betalingspåmindelse 1 og 2 i Design og layout så man kan indsætte en tekst efter hvilken rykker det er i rækkefølgen.

Eller findes der et andet sted man kan styre hvilke tekster der yderligere skal på Betalingspåmindelse 1 eller 2.

Hilsen Christian, Torp IT
spurgt 20 Jun, 2011 i Spørgsmål » Fakturalayout af ctorp (2,110 points)
status opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

9 Svar

Hej Christian,

Mulighederne for at ændre dette, så man kan skrive noget særskilt på rykker 2, er at gøre brug af
2 felter i søgekriterierne. Når man laver rykkeren kan man skrive noget i overskrift og tekst, her ville jeg skrive det.

Typisk skal man jo på rykker 2, skrive noget med inkasso eller lign., og der anbefaler jeg folk til at skrive det der.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 22 Jun, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej igen.
Der er desværre ikke plads til mere end 2 linier i [Tekst] og det er jo ikke nok når vi skal have plads til:
Da vi kan se at De ikke har indbetalt nedennævnte beløb vil vi opfordre Dem til at indbetale det skyldige beløb inden 10 dage.
Næste rykker vil blive pålagt gebyr kr. 100.
Vi opfordrer Dem derfor til straks at indbetale det skyldige beløb som opgjort nedenfor. Benyt venligst det tidligere udsendte betalingskort.
Nærværende rykker er samtidig et påkrav og varsel i henhold til inkassolovens § 10 samt inkassobekendtgørelsens § 3 og § 4.
Hvordan kan vi gøre dette så teksten er forskellig på Ryk 1 og 2 ?
Hilsen Christian.
besvaret 28 Jun, 2011 Spørgsmål af ctorp (2,110 points)
Hej Christian,

Den eneste måde du kan gøre dette på, er ved at ændre ovenstående som jeg skriver.

Det nærmeste du kan gøre, er at redigere boksen så den bliver større - Se her hvordan du redigere et element - http://wiki.e-conomic.dk/design-og-layout/rediger-element

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 29 Jun, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej
Tak for dit svar.
Men den fulde tekst kan sagtens stå i boksen men ikke i Rykker-billedet hvor man kan indsætte en tekst.
Der er kun plads til den første linie.
Hilsen Christian.
besvaret 29 Jun, 2011 Spørgsmål af ctorp (2,110 points)
Hej Christian,

Det var også det jeg prøvede at forklare. Jeg er med på det kan være i feltet. Elementet du skal ændre er også på din faktura, og ser du den før omtalte artikel, så kan du se hvordan du kan gøre den større, så det også kan være på fakturaen.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Jun, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej S.
Prøver lige igen.
Når man vælger menuen Rykker er der en boks med som hedder Tekst.
Dette felt kan ikke indeholde ret mange tegn.
Men der er plads nok på faktura formularen i det øverste felt med [Tekst].
Det er det der er problemet og det løser derfor ikke dette som du prøver at vise mig.
Hilsen C.
besvaret 30 Jun, 2011 Spørgsmål af ctorp (2,110 points)
Så er jeg med. Jeg fik det dog til at virke. Jeg kan se at det er linjeskift der snyder, man kan nemlig maks på 500 tegn. Hvis du kopiere nedenstående ind:

Da vi kan se at De ikke har indbetalt nedennævnte beløb vil vi opfordre Dem til at indbetale det skyldige beløb inden 10 dage. Næste rykker vil blive pålagt gebyr kr. 100. Vi opfordrer Dem derfor til straks at indbetale det skyldige beløb som opgjort nedenfor. Benyt venligst det tidligere udsendte betalingskort. Nærværende rykker er samtidig et påkrav og varsel i henhold til inkassolovens § 10 samt inkassobekendtgørelsens § 3 og § 4.

Så kan du få det til at se sådan ud:

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 1 Jul, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Mange tak.
besvaret 1 Jul, 2011 Spørgsmål af ctorp (2,110 points)


Dejligt vi kom i land til sidst - jeg beklager bjergene undervejs  

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 1 Jul, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”