Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




momskode - brutto netto princip

0
Hej!

Nogle som har et forslag til, om og hvordan jeg kan få lavet en momskode, som håndterer 25% moms, men hvor jeg egentlig anfører brutto prisen (dvs inkl 25% moms på vareren pris) og hvor e-co så selv håndterer bogføringen af netto i driften, moms på indgående moms og brutto på kunden.

Eks:

Een af mine kunder sælger blomster - på fakturaen til kunden står anført på linje nr. 1, "1 stk. buket blomster til DKK 200,00" (og denne pris er hvad kunden betaler - og den er selvklart inkl 25% moms). Jeg taster nemlig brutto prisen (altså inkl moms prisen) på vare linje niveau - men sammentællingen af linjerne skal fremgå netto prisen (dvs i nedeste del af faktura layoutet står sammentællingen UDEN moms - i dette tilfælde med en 200 krs buket, DKK 160,00, herefter 25% moms DKK 40 og til sidst brutto prisen DKK 200. Vi benytter i dag C5 til at håndterer dette - og det fungerer fint - men jeg ønsker at min kunde skal overgå til e-conomi og nu skal jeg så ha' e-conomic til at klare denne lille missære! Spørgsmålet er så bare, som e-co kan det????

For samtlige af vores varer med salgspriser er INKL moms salgs priser på linjeniveau - dvs jeg taster altid BRUTTO prisen på linjerne - C5 sørger så selv (i en opsætning jeg sørger for) for at beregne totalen UDEN moms, dernæst moms beløbet og til sidst MED moms beløbet nederst på fakturaen/faktura layoutet.

Håber spørgsmålet er til at forstå - og om nogen ved, om E-co kan dette.

Går ud fra det har noget med brutto netto princip at gøre på momskoderne. Jeg kan bare ikke se, hvor jeg kan rette cellerne Princip, når jeg vil redigere en momskode!

Ser frem til at høre fra nogen.
i Spørgsmål » Andet af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Karin

Det kan du sagtens klare i e-conomic.

Det er sjovt nok næsten altid blomsterforretningerne som står med den her udfordring da de ved hvad buketten skal koste kunden, men så er udfordret på at regne baglæns.

Du kan sætte det op således at man indtaster salgspriser inkl. moms når man laver fakturaer i stedet for ekskl. Det kan du se hvordan man gør her:

http://wiki2.e-conomic.dk/salg/opsaetning/kundeopsaetning

Det medfører oftest også at man ønsker at præsentere det lidt anderledes på layoutet, men det er ikke et krav.

Du kan se hvordan du laver ændringer til fakturalayoutet her:

http://wiki2.e-conomic.dk/salg/opsaetning/design-og-layout-bruttopriser

Jeg håber det svarer dækkende på dit spørgsmål.

Du skal være bevidst om at det slår igennem for alle fakturaer der laves i e-conomic.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af 🔒 (34.9k points)