forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

E-conomic - også i verdens mest brugte browser?

0
Hejsa.

Jeg er - som en stor del af resten af verden - bruger af Chrome browser. (Mac) Desværre virker e-conomics "Hjælp" ikke i denne browser (søgningen går i stå).

Det ville være fedt, hvis E-conomic ville understøtte verdens mest brugte browser ;-)
spurgt 20 Apr, 2016 i Forslag » Teknik og drift af srehne (750 points)
Jeg er helt enig med srehne - e-conomic og Chrome fungerer rigtig skidt sammen. Ringer man til support hører man den sædvanlige sang fra de varme lande om at slette cashe og cookies. Ævl, fordi de simpelthen ikke kan hjælpe og bliver mere og mere magtesløse m.h.t. at supportere alle de mærkværdige browsere folk bruger.
Desværre virker tingene meget bedre og hurtigere i IE. Her kan man have flere sessioner kørende samtidigt uden at lortet brækker ned hver 30. sekund, og hastigheden er meget bedre. Så må man jo overveje med sig selv om uhensigtsmæssigheden ved at køre e-conomic i IE og alt andet i Chrome betales igen af den bedre brugeroplevelse i IE. For mit vedkommende har jeg konkluderet at e-conomic bare ikke virker ordentligt i Chrome, og den kommer sandsynligvis heller aldrig til det.
Man kunne måske sige, at dit indlæg vedr. "standard svar" er bekræftet af E-conomic's svar. Eller også har du måske brugt svaret til at få afløb for irritation? ;-) Jeg oplever - med andre spørgsmål - at folkene i support prøver deres yderste for at hjælpe "os brugere".
Jeg arbejder selv med software og ved hvor kompliceret det er, at sikre, at "de mest gængse" browsere faktisk virker.
Husk også, at det sjældent er folk i supporten, som bestemmer hvordan produkterne udvikles.

Jeg opdagede, at mit problem var selvforskyldt. Jeg brugte Ghostery som ødelagde søgefunktionaliteten.

Jeg har ikke længere problemer med Chrome! Men bemærk, at jeg er på Mac - og jeg kender ikke til PC situationen.

Hint til support:
Installerede pluginer kan ødelægge funktionaliteten, så når folk ikke kan få noget til at virke - så kunne det være godt også at tilføje "har du pluginer som blokkerer for funktionalitet - eksempelvis annoncer?" til forslagene ... ;-)
Jeg har prøvet at deaktivere alle extensions uden at det har betydet noget nævneværdigt. Har 50/50 MB internet, og det fungerer egentlig lige skidt på en hverdag og i weekender hvor de fleste nok holder fri. Og det synes jeg er overraskende.
I Chrome kan jeg sagtens starte to eller flere sessioner på samme aftale, hvilket øger produktiviteten væsentligt, men når man kører med mere end en session tager det ikke mange minutter før "Aw snap" meldingen kommer.
I Internet Explorer er hastigheden meget bedre hos mig, og jeg kan sagtens have 2 sessioner kørende uden det brækker ned.
Der er rigtig mange mennesker der er arbejder fulltime og skal stå til ansvar overfor deres kunder for deres tidsforbrug. Dette er efter min mening et seriøst problem som e-conomic hverken forstår eller evner at gøre noget ved.
E-conomic har været et velfungerende program, men jeg håber virkeligt at der snart kommer nogen konkurrenter på banen der kan skabe den produktivitet e-conomic ikke kan.
Og selvfølgelig kan supporten ikke yde support ud over hvad de har af virkemidler. Også ros til dem herfra, men hvor må deres dagligdag være træls for de afspiller sikkert pladen med "har du prøvet at slette cookies, har du prøvet en anden browser......" mange gange hver dag. I det mindste godt man ikke arbejder der :)

1 Svar

Hej srehne,

 

Jeg sidder selv på Mac og anvender som så mange andre også Chrome - også til e-conoimc :) Og e-conomic skal også virke i Chrome, da de fleste af vores kunder anvender denne browser :) Jeg oplever dog ikke de samme problemer med søgninger som du beskriver ovenfor. Både i søgning i applikationen og på e-copedia hjælpesiden. Til info har jeg Chrome version 50.0.2661.94 - altså fuldt opdateret. 

 

Hvis du fortsat ikke kan få det til at virke hos dig med en fuldt ud opdateret Chrome, vil jeg foreslå dig at forsøge dig med at cleare cachen. Du kan se her hvordan du gør, hvis du skulle være i tvivl om dette. 

 

Håber det lykkes for dig at få det til at spille! :) 

 


Med venlig hilsen

Heidi Christensen


Online regnskabsprogram
 

besvaret 10 Maj, 2016 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”