forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Vejledende pris på faktura

0

Kære e-conomic forum

Vi har et problem med Kolonnen: Vejl. pris på fakturaer, idet e-conomic ganger den vejl. pris op med det antal, vores kunde har købt. Hvis vi har solgt 2 stk. tasker, ganger den ikke kun beløbet op, som kunden skal betale, men DESVÆRRE også den vejl. pris. Det er meget bøvlet for vore kunder, der så skal have lommeregneren frem, hver gang hun skal prissætte.

Det burde være sådan, at man kan kigge til højre og se den vejl. pris for hver varelinie, uafhængigt af om man har købt 1, 5 eller 9 stk.

Kan dette på nogen måde ændres ?

Mvh

Tim og Simonsen

spurgt 11 Apr, 2016 i Spørgsmål » Fakturalayout af Timogsimonsen (120 points)
status opdateret 14 Apr, 2016 af Andreas Polk

1 Svar

Hej tim og simonsen.

Mange tak for dit spørgsmål her på forum :)

 

Det kan jeg rigtig godt forstå er bøvlet for jeres kunder og jeg tror, at jeg har en løsning til dig.

Der skulle være 2 kolonne muligheder med vejl. Pris.
Den ene skulle hedde ”vejl. Pris i alt” som selvfølgelig ganger beløbet op med antallet.
Den anden skulle hedde ”vejl. Stykpris” og det lyder som, at i har den første (vejl. pris i alt) som kolonne.

Derfor er mit løsning forslag følgende:

Hvis du går via salg -> opsætning -> design og layout  -> tryk på ikonet ”skabeloner” ude til højre for den skabelonsamling du vil rette i -> tryk på ikonet ”layout” for faktura -> tryk på knappen ”Kolonner” -> hvis jeg har ret i min antagelse så vil du kunne fjerne ”vejl. Pris i alt” og tilføje kolonnen ”vejl. Stykpris” også skulle det give det rigtige udtryk.

 

Jeg håber, at det er løsningen for dig og det kan spare jer og dine kunder for bøvlet. Du må meget gerne give mig et svar tilbage om det var løsningen eller selvfølgelig hvis det ikke var.

I mellemtiden sætter jeg spørgsmålet som udestående indtil jeg får løsningen bekræftet af dig.

 

Endnu engang tusinde tak for dit spørgsmål her på forummet.

Du må have en rigtig dejlig aften :)

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 12 Apr, 2016 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)
Kære Andreas
Jubiiii det virker - det er den bedste nyhed længe. Tusinde tak for hjælpen herfra ..
Hej TimogSimonsen.
Det er jeg rigtig glad for at høre.
Endnu engang tak for dit bidrag på forummet.

Jeg sætter derfor opslaget som løst.
Du må have en rigtig dejlig aften :)
hej TimogSimonsen det er sgu fedt du fik belyst dette "problem" jeg er glad for du gav dig tid til at beskrive problemet. Nu gav jeg mig endelig tid til at give dig et lille tak
http://www.kbhgulvafslibning.dk

www.kbhgulvafslibning.dk
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”