forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændre abonnementsnummer?

+3
Det er muligt at ændre varenummer, kontonummer, leverandørnummer og kundenummer - men det er ikke muligt at ændre abonnementsnummer?

Det vil gøre E-conomic langt mere fleksibelt og efterlyses hermed!
spurgt 22 Feb, 2016 i Forslag » Abonnement af Jacob van Dijk (250 points)
status opdateret 27 Apr, 2016 af Magnus H. Börgesen
Værs'go

3 Svar

Hej e-conomic

Det synes jeg er et rigtig godt forslag, som burde være en selvfølge.

Tillad mig at henvise til et tidligere forslag, som er mindst lige så godt
http://forum.e-conomic.dk/13305/omkostnings-aktivitetsnummer-i-projekt?show=13305#q13305

mvh

Finn
e-consultic.dk

 

besvaret 23 Feb, 2016 Forslag af e-consultic (6,890 points)
Så må du få givet forslaget en stemme, Finn ;o)

Hej Jacob,

Mange tak for dit indlæg. Umiddelbart lyder forslaget godt, men jeg vil meget gerne forstå baggrunden for forslaget. I hvilken sammenhæng er der brug for at ændre abonnementsnummeret?

Jeg ser frem til dit svar, så jeg kan blive klogere og forstå hvorfor. smiley


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Apr, 2016 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
Så sent som i indeværende uge, har en leverandør udvidet sit sortiment af produkter, jeg sælger via abonnementsordning. Samtidig har jeg valgt at tage flere lignende tjenester ind. Det resulterer i, at der ikke længere er "tilstrækkeligt langt" mellem serierne af abonnementsnumre fra produktgruppe til produktgruppe.

Jeg kan ændre i varenumrene så de bliver indplaceret hensigtsmæssigt i forhold til hinanden - det er dermed en dynamisk størrelse, som kan udvikle sig i takt med, at virksomheden og varesortimentet udvikler sig. Omvendt forholder det sig imidlertid med abonnementerne; her skal jeg indledningsvis kunne gennemskue, hvilken nummerstruktur jeg mener vil passe ind i et fremtidigt setup.
Jeg hørte aldrig mere og intet er sket i det sidste år. Nu er udfordringen kun endnu større.
Hej Jacob

Jeg vil gerne starte med, at undskylde for, at vi ikke har fået vendt tilbage.

Jeg kan sagtens se din udfordring og ønsket i sin helhed. Jeg må dog også være ærlig og sige det ikke oplevelse som det mest udbredte ønske.

Det er indtil videre ikke blevet prioriteret og som det ser ud nu så ligger det ikke i planen, at skulle arbejde med dette område.

Jeg vil lidt ude i fremtiden vende dette forslag samt nogle af de som ligger på abonnements modulet så vi kan give en klar afklaring og forventningsafstemning om hvad planen er.

For nuværende arbejdes der ikke på det og det ligger ikke i planen for 2017.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 14 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Det forekommer ikke at være den store opgave at åbne op for. I har allerede funktionen på tre andre områder, herunder debitorer, kreditorer og varer. Jeg kan ikke se, at der er så meget at betænke sig med. Mange af jeres andre mindre funktionsudvidelser kan være gode nok, men her er der tale om en konkret mangel, som ikke kan løses på anden vis. Jeg synes ikke det er tilfredsstillende at jeg ikke har et fleksibelt abonnementsmodul, som jeg, alt andet lige, betaler en særskilt månedlig pris for.
Hej Jacob
Jeg kan sagtens forstå, at det ikke forekommer som den store opgave.

Det er stadigvæk en database opdatering der skal ske – Hvis det skal være muligt, at ændre et abonnements nr. så skal den ind og opdaterer på alle tidligere kørte abonnementer (som står inde på kundens tidligere abonnementer) og opdaterer til, at abonnementet nu har et nyt nr.

Som du nævner har vi funktionen andre steder – det er de områder hvor langt de fleste kunder anvender det. Selvom jeg godt kan se det i din arbejdsgang er en klar mangel og du har brug for, at kunne ændre abonnements nr. Så ligger der en benhård prioritering i hvilke opgaver vi prioriterer – Vi vil gerne skabe mest muligt værdi for vores kunder ud af det vi arbejder på.

Det betyder også, at vi på dette forslag vurderer værdien vi vil skabe for mængde af kunder er af mindre grad.
Det er i dette helt specifikke tilfælde hvor du ønsker dine abonnementer og her specifikt abonnements nr. struktureret efter ”type” – jeg kan godt forstå ideen bag det og overblikket det giver. Som det er nu er det ikke en mulighed, at gøre det hvis der er startet med et for lille abonnements nr.
Jeg er med på at det vil forudsætte en databaseopdatering - og som du selv nævner, så ved I jo allerede hvad det betyder, eftersom det fungerer på andre områder. Jeg er selvklart ikke enig i dit svar.
Så er der gået endnu et år; kan det være rigtigt, at I ikke har fundet anledning til at genoverveje implementeringen af muligenden for at ændre abonnementsnumre?

Nu er udfordringen blevet endnu et år større. Kontoplan, varenumre, kreditornumre og debitornumre kan vi ændre - men endnu ikke abonnementsnumre?

Det forekommer stadig at ligne en beta-version, om end I har fundet ressourcer til at opdatere designet?

Hej Jacob :) 

Det kan være der har været en misforståelse i forhold til det Andreas i sin tid har skrevet. Det har ikke været på planen at kigge på at kunne ændre disse numre. Det er dog helt fair du gør opmærksom på, at du ønsker dette. Jeg før hørt dette som et ønske, men det har været primært været i forhold til, at brugere ikke kunne spærre abonnementer og derfor ville benytte nummeret til at stå sidst i rækken. Det kan man nu. 

Der har dog på dette indlæg været samme efterspørgsel og derfor føler jeg det er fair at tage det op igen. Det indlæg jeg henviser til har ønsket om grupper på abonnementet højst. Vil det også være en bedre løsning for dig, eller kan vi finde en fælles grund, som rammer flest mulige ved at tage selve nummeret? Jeg kan ikke garantere noget, men det er værdifuld viden i forhold til den videre proces. 

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Hej Jesper

Tak for dit svar!

Som jeg læser http://forum.e-conomic.dk/24787/abonnementsgrupper ville det ligeledes kunne løses ved at det, som varer / debitorer / kreditorer / etc., bliver muligt at ændre nummeret. På den vis vil det være enkelt at foretage en delvis abonnementskørsel, med forskellige indekseringer.

Når jeg fortsat efterspørger muligheden for at ændre i abonnementsnummeret, er det netop fordi abonnementsmodulet bliver et mere og mere vigtigt element i vores forretning. Da vi startede med at oprette abonnementer, var disse med 4 cifre i nummeret, men siden er vi blevet klogere. Forretningen har udviklet sig, og det samme har de produkter, vi sælger på abonnementsløsninger. Det betyder derfor også et løbende behov for justering og kategorisering, hvilket vil kunne løses, når vi kan ændre abonnemetsnummeret.

Som det er idag, bliver vi nødt til at oprette nye abonnementer i "den rigtige" struktur for efterfølgende at flytte abonnenterne hertil. Men med eksempelvis 100 abonnenter på et (af flere) abonnementer, er det både risikobetoner og besværligt. Hvad værre er, må vi forvente at senere igen bliver nødvendigt at foretage tilretning - hver gang med større og større mængde abonnenter, der skal flyttes.

Det er bare for ufleksibelt. Jeg håber derfor, at I vil tage behovet op til overvejelse igen.

Hej igen Jacob :) 

Jeg har snakket med vores udviklere omkring dette. 

Vores udviklere accepterede, at det ville give mening at kigge på dette. Jeg vil starte med at sige, at vi stadig er et stykke fra en løsning, da den ikke er planlagt endnu, hvornår det bliver planlagt kan jeg ikke sige noget på nuværende tidspunkt. Jeg har valgt at lukke dette indlæg med henvisning til det andet for at skabe et bedre overblik. Sagen er dog i den kategori jeg vil kalde 'overvejes'. Jeg skal nok vende tilbage, når der er nyt i sagen :)

Hej Jesper

Det er meget fint - jeg lægger en kommentar på det andet indlæg og følger det.

Leveringstid eller ej, så giver det en forhåbning om, at vi kan forvente en løsning på et tiltagende problem, og ikke behøver kigge os om efter en anden software til håndtering af abonnementer.
Hej Jesper

Hvad er status, her 5 måneder efter?

Jeg har svaret på det andet indlæg du også har kommenteret, Jacob :) 

i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”