Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Omregne valuta

0
Hej

Jeg er ny bruger på e-comonic og skal skrive min første faktura.

Alle mine priser er i valuta og det er de priser jeg har tilbudt min kunde og de priser der skal stå på fakturaen, men det er klart, at når jeg nu skriver min faktura til en dansk kunde, at det hele omregnes til DKK.

Jeg har virkelig forsøgt at finde noget om det her og i diverse vejledninger, men jeg finder ikke noget brugbart.

Håber nogen kan hjælpe.

Mange hilsner,
MTS
lukket
i Spørgsmål » Salg af (190 points)
opdateret af

3 Svar

 
Bedste svar
Hej

Du kan kun ha 1 stamvaluta i e-conomic. Hvis du har brug for en anden end dkk skal nu ændre dette inden du begynder at bogføre i e-conomic.

derefter vil du ku sætte valuta nr 2 på vare og fast på debitoren.

Ved valg af anden stamvaluta end dkk vil dkk selvfølgelig ku vælges som valuta nr. 2.

jerry
Spørgsmål af (1.4k points)
valgt som bedste svar af
Hej

Som udgangspunkt er salgs priser og kostpriser i dkk i en danske aftale, men....


Du har i e-conomic selvfølig mulighed for at fast vælge hvilken valuta der skal sættes på hver enkel debitor. klik her for hjælp til valuta på debitor - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/oprettelse-af-tilbud-ordre-faktura-i-udenlandsk-valuta

Derefter skal du sætte en ekstra pris på hver enkel vare som der skal sægles i anden valuta.   klik her for hjælp til valuta på vare - http://wiki.e-conomic.dk/faktura/opret-en-vare-ydelse-i-udenlandsk-valuta


Jerry
Spørgsmål af (1.4k points)
Hej Jerry,

Det er i mit tilfælde ikke korrekt, at salgs- og kostpriser er i dkk. som hovedregl er mine priser i valuta, USD og EUR, som så selvfølgelig skal omregnes til DKK når fakturaen skrives.

Som eksempel:

Landtransport Berlin til Hamburg EUR      400,00
Handling Charges                       EUR      150,00
Søtransport til USA                     EUR   1.400,00
IALT                                          EUR   1.590,00

Rate of Exchange 745,00           = DKK 11.845,50
                                                 
Jeg kan få systemet til at fakturere enten DKK 1.590,00 eller EUR 1.590,00
men begge dele er jo lige forkert -og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg får omregnet valutaen til DKK.

Mvh
MTS
Spørgsmål af (190 points)