forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ordrenummer på faktura

+1
Jeg er enig med Reidar.

Hvad er bevæggrunden til ikke altid af kopiere ordrenummeret med over på faktura? Jeg forstår det ikke og brugeren skal i mange tilfælde foretage en ekstra registrering for at få ordrenummeret på faktura. Helt unødvendigt set med mine (og min kundes) øjne.

Mvh Asger, XPI
relateret til et svar til: Faktura inkl. ordrenummer
spurgt 21 Feb, 2016 i Spørgsmål » Fakturalayout af Asger (430 points)
Jeg er enig med Asger her. Jeg forstår ikke, hvorfor det skulle være nødvendigt at betragte det som et internt bilag med begrundelsen, at man ikke skal give kunden et ordrenummer, de ikke kender. Det kan da være ligegyldigt, og i øvrigt kan man vel vælge i fakturadesignet, at ordrenummeret ikke skal vises. Problem solved.
Kunne man så ikke som minimum gøre det muligt at vælge ALTID at få ordren registreret som sendt?

1 Svar

Hej Asger

 

Mange tak for dit spørgsmål til dette smiley

 

Det kan jeg også godt forstå forvirringen omkring. Som udgangspunkt afhænger det af om ordren er sendt eller ej om det kommer med eller ej. Logikken bag dette er, at hvis ordren er sendt ud til kunden, så de kender til dette nummer, så kommer det også med. Er den derimod ikke sendt ud, så ses det som et internt bilag og så kommer nummeret ikke med til kunder, der i princippet ikke kender til dette nummer.

 

Hvis I altid vil have ordrenummeret med, er alle ordrer derfor nødt til at blive i hvert fald markeret som sendt. De behøver ikke sendt ud til nogen, de kan godt bare markeres som sendt, men det er nødt til at ske før dette nummer kommer i spil.

 

Jeg beklager, hvis det giver en ekstra arbejdsgang for jer, der ikke nødvendigvis ville sende til kunde, men det er simpelthen for at de også kan laves, men så undlades hvis de ikke bliver sendt ud. Håber det afklarer tvivlen i forhold til dette. Ved ikke om I får dem ind på anden vis, så det kan klares gennem API, men ellers er det ved at markere dem som sendt, så får I det med på alle dem I vil/gør det på.

 

Endnu en gang tak for at bringe det op, så kan vi se, om der kommer efterspørgsel for et alternativ til dette smiley       


Med venlig hilsen

Randi Birch Andersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 23 Mar, 2016 Spørgsmål af Randi Birch Andersen (2,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”