forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Difference mellem forfalden saldo på oversigt og på åben post kontoudtog

0
Hejsa,

Jeg har et lignende problem som Bente.

I oversigten over kunder, ser en af mine kunder ud til at have en forfalden saldo, men når man kigger på de åbne poster, så er der ikke nogen forfaldne poster.

Kunden føres udelukkende i DKK.

Jeg har forsøgt at køre en automatisk udligning, men den gav ikke nogen poster til udligning på kunden.

Det er kontokortet der er korrekt, den forfaldne post på oversigten, ER udlignet.

Med venlig hilsen
Jan Bjerring
spurgt 11 Feb, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Jan Bjerring (120 points)
status opdateret 17 Maj, 2016 af Andreas Polk

2 Svar

Kære Jan :)

 

Tak for dit indlæg.

 

Vi har i mandags rullet en ny opdatering ud, som har ændret måden, hvorpå forfalden saldo bliver beregnet på. Denne nye måde, har gjort e-conomic hurtigere om at loade siden, men tilgengæld vil forfalden saldo blive vist selvom fakturaen er betalt, hvis fakturaen er ikke er forfalden endnu.

 

Vi går lige nu og arbejder på hvad der er bedst for jer kunder, så jeg vil faktisk gerne høre din (og andre forum brugeres) holdning til om I helst vil have:

1. Systemet loader hurtigere, når man går ind på kundekartoteket, men den beregner på den nye måde.

2. Systemer loader langsommere, når man går ind på kundekartoteket, men den beregner med den gamle måde.  

 

Jeg ser frem til din tilbagemelding. Jeg håber, det giver mening. :)

 

Endnu engang tak for dit indlæg.

Med venlig hilsen

Catrine Huusmann

Online regnskabsprogram
 

besvaret 11 Feb, 2016 Forslag af huusmann (1,440 points)
Hej Catrine,

Det eneste rigtige, vil efter min mening være den gamle metode. Det giver ikke rigtig mening, at præsentere data, som ikke er korrekte.

I øvrigt så står den post som jeg omtaler, som forfalden under den nye metode. Men den figurerer ikke under de åbne poster.

Tak for hurtigt svar :-)

Med venlig hilsen
Jan Bjerring
Tak for imputtet Jan :)

Jeg ændrer lige mit svar. Den tager faktisk den mest forfaldne saldo og udligner med den seneste kundeindbetaling. Selve saldoen i forfalden beregner den total på kunden(altså i forhold til fakturaer og indbetalinger) og ikke kun dem der er udlignet.

Vi afventer og ser, hvad vores andre brugere siger. :)
Hej Catrine
Det er ulogisk at man ikke kan forholde sig til forfalden saldo, hvis kunden har betalt og faktura udlignet. Det vil give et misvisende billede.
Dbh. og go’ weekend:)
Charlotte
Hej Charlotte :)
Tak for tilbagemeldingen. Det er lige præcis derfor vil gerne vil have jeres holdning til det, så vi ved om vi skal ændre det tilbage.
Jeg holder tråden opdateret & bedste weekend til dig også :o)
Hej igen Charlotte,
Jeg har ændret svaret ovenover. :)
Hvad er problemet?
Som jeg forstår det, så taler vi om kundeoversigten, hvor kolonnerne "Saldo" og "Forfalden" står.
Det er et øjebliksbillede, her og nu, så spørgsmålet er da nemt at besvare.
Hej alle sammen :)

Jeg opdaterer indlægget engang. Det er forsat den nye beregning der anvendes i kunde- og leverandør oversigten og men det er stadig på dette indlæg, at vi samler informationer sammen.

For lige at, klargøre forskellen på den nye og den gamle metode så nye læsere kan følge helt med. Så kiggede oversigten før Februar på den forfalden "åbne" saldo. Altså kun det der stod åbent og her oplevede vi det meget langsomt og nogle gange var saldoen slet ikke opdateret.  
Den nye metode kigger systemet på alt hvad der ligger bogført, som står forfalden og dette kan en nogle tilfælde give en forskel fra "åben forfalden saldo" i forhold til "forfalden saldo" eftersom en faktura først beregnes i forfalden saldo når denne er forfalden i forhold til betalingsdatoen, men en kreditnota beregnes i forfalden saldo på bogførings datoen og det kunne f.eks. give en forskel på den "forfaldne saldo" hvis en kreditnota og faktura er udlignet hvor fakturaen er forfalden et par dage ud i fremtiden.

I må alle have en rigtig dejlig dag :)

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 17 Maj, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 130
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”