forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Betaler jeg for en ikke-tilgængelig ydelse?

0
Jeg skal afmelde 4 brugere, da de fratræder deres stillinger. De stopper 29/2 og skal kunne tidsregistrere i projektmodulet frem til denne dato.

Jeg afmelder i dag 3/2 deres brugerprofiler og er vidende om, at jeg kommer til at betale for marts måned med pga. opsigelsesvarsler i abonnementet.

Jeg kan nu konstatere, at de efter afmeldelse ikke længere kan bruge deres profiler.

Det vil sige, jeg betaler for 4 brugerprofiler i resten af februar samt hele marts - uden at kunne benytte den ydelse, jeg betaler for?

En meget venlig supporter gav mig sammenligningen, at der fx også på et fitness abonnement er en opsigelsesperiode, man betaler for. Så langt er jeg enig - forskellen er blot, at man kan komme i fitness centret i hele den periode, man har betalt for og altså få gavn af den ydelse, man har betalt for. Dette er ikke tilfældet i E-conomic, som jeg har fået det beskrevet af jeres supporter (der som sagt var meget venlig).

Økonomisk beløber det sig til knap 400 kr for februar samt yderligere 400 kr for marts, som jeg betaler for at have disse 4 brugerprofiler, som jeg ikke kan benytte i samme periode. Ikke det store beløb, men principielt har jeg svært ved at forstå denne praksis. Det giver god mening, at afmeldte brugere skal kunne "nægtes" adgang, fx pga. følsomme data, men burde det ikke være mig som virksomhed, der styrer vores brugeres adgange og rettigheder?

Jeg skal bestemt ikke udelukke, at det er mig, der har misforstået set up'et. Og måske er der nogle andre muligheder tilknyttet fx projektmodulet, der gør det muligt at holde brugere åbne?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

 

Venlig hilsen

Tina Godsk
spurgt 3 Feb, 2016 i Spørgsmål » Andet af Tina Godsk (160 points)
status opdateret 3 Feb, 2016 af PeterLuthman

1 Svar

Hej Tina

Tusind tak for dit indlæg her på forum og frem for alt den venlige anmeldelse af vores supporter - også selvom de ikke sagde, der umiddelbart gav mening i jeres situation.

Jeg har fuld forståelse for situationen og kan sagtens se argumentationen i forhold til at man naturligvis skal have tilgang så længe man har betalt - det kan vi på ingen måde blive uenige om. Faktisk er det præcis sådan det virker, hvis man opsiger sin e-conomic aftale - her har man adgang helt frem til udgangen af det kvartal man har betalt for. Jeg håber det tjener som et bevis på, at vi ikke forsøger at "presse" nogen til at "åbne" igen for så at håbe de måske glemmer at afmelde eller lignende. Den indstilling ligger tværtom meget langt fra, hvad vi ønsker at være kendt for i forhold til kundebehandling.

Når det så alligevel forholder sig som det gør i forhold til bruger så er det med baggrund i det du også skriver omkring, når en medarbejder fx holder op i virksomheden og dermed ikke længere MÅ tilgå e-conomic. Hensynet til den situation er prioriteret over det logiske i, at man skal have, hvad man har betalt for. Det er alt andet lige vigtigere, at fx afskedigede medarbejdere ikke kan komme ind og "rode", end at en bruger kan bruges for den periode der er betalt. Rent teknisk er det ikke muligt, som du ellers meget smart nævner, selv at vælge om situationen er den ene eller anden - derfor valget fra vores side.

Dermed baggrund - det vi normalt så gør i stedet for i de her situationer er, at anbefale at man først lukker brugeren når den vitterligt ikke længere skal bruges. Det afkræver en vis form for diciplin om, at få det gjort på den rigtige dag. Det andet ben i det er så, at man har betalt for noget man ikke får brugt, og det imødekommer vi naturligvis gerne. Skriv aftalenummer og hvilke brugere det handler om, om de evt. skal åbnes for, at I så kan lukke dem senere, og hvornår de vil blive lukket så vi kan kreditere den periode til jer til info@e-conomic.dk. Sæt evt. link ind til det her forumindlæg.

Jeg håber ovenstående giver lidt yderligere forståelse og baggrund - rigtig mange tak for indlægget og ser frem til at gøre fra dig.

Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

besvaret 3 Feb, 2016 Spørgsmål af PeterLuthman (10,290 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”