forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Søg på leveringssteder

0
Jeg har flere kunder med gennemfaktureringsadresser.

Det betyder, at min kunde A godt kan have flere forskellige leveringssteder 1,2,3 og 4, der alle er individuelle erhvervsdrivende med eget navn.

Når Leveringssted 1 så ringer til mig og præsenterer sig som Leveringssted 1 dukker han ikke op blandt mine kunder.

Jeg skal derfor selv kunne huske, at Leveringssted 1 ligger som en leveringsadresse under Kunde 1.

En mulighed for at søgefunktionen derfor også snuser i leveringsadresserne ville være et hit!

Eventuelt indsætte et ekstra felt med Navn på leveringsstedfane med søgning deri
spurgt 23 Dec, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Simon (120 points)
status opdateret 7 Jan, 2016 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Simon

Tusind tak for dit indlæg.

Jeg kan sagtens forstå behovet, da en kunde jo kan have mange leveringssteder. Vores "Avanceret søgning" i kundekartoteket opfylder dog allerede de hyppigste søge-faktorer der måtte være i et kundekartotek, og jeg føler ikke nødvendigheden for at udbygge med leveringssteder eller adresser.

Til gengæld kan du relativt let med en lille work-around finde kunden, ved at hente listen over leveringssteder fra:
Alle indstillinger -> Eksporter data -> Download lister enkeltvis -> Send data -> Leveringssteder.csv

Her vil alle leveringssteder fremgå sammen med et kundenummer, hvorfra du let kan se hvilken kunde adressen hører til.
Du kan hurtigt lave en søgning på adressen i Excel vha. Ctrl+B eller Ctrl+F alt efter om din office pakke er dansk eller engelsk.

Lad mig høre om ovenstående kan bruges. Vi har ihvertfald ikke planer om at foretage nogle ændringer da ovenstående allerede foreligger som en mulighed.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Jan, 2016 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”