forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Indkøbsordre-nummer (evt. øvrig ref.) på projektoprettelsen

+1
Flere og flere af vores kunder forlanger at vi angiver Indkøbsordrenummer på vores fakturaer. Indkøbsordrenummeret er i vores tilfælde altid relateret til de enkelte projekter. Det er irriterende og der sker ofte fejl ved at vi i dag er nødt til at påføre dette indkøbsordre manuelt hver gang vi fakturerer i øvrig ref.-feltet (eller skrive det som en del af projekt-navnet).

Forslag: kan vi ikke få det felt der hedder "øvrig ref" med som en permanent oplysning på projektet og dermed projektoprettelsen?
spurgt 16 Dec, 2015 i Forslag » Projektstyring af Peter Nørvig (240 points)
status opdateret 7 Jan, 2016 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej Peter

Tusind tak for dit indlæg og dit forslag.

Jeg kan sagtens se udfordringen i jeres arbejdsgang ved at den øvrige reference skal påføres på hver enkelt faktura. Det er som udgangspunkt ikke et forslag jeg har hørt tidligere, og jeg har svært ved at opsætte andre scenarier end dette hvor det ville være en fordel at have den øvrige reference tilgængelig på.

Jeg vil derfor i første omgang ikke tage dette med videre, hvis efterspørgslen på dette skulle vise sig større end umiddelbart antaget vil vi naturligvis være villige til at genoverveje dette.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 7 Jan, 2016 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej.

Det ville være en rigtig god idé med et felt, der hedder "øvrig ref". Vi har det samme problem. Ofte er der en reference til projektet, og vi vil ikke skrive det ind i projektnavnet. For at huske reference på fakturaen, opretter vi en ordre, og det er en irriterende ekstra arbejdsgang, hvis det eneste der skal med ekstra er en øvrig ref.

Lav et felt under projektoprettelsen, så man kan skrive det ind med det samme. Når man kan skrive en reference ind både på faktura og ordre, kan det vel ikke være et "problem", at dette felt også er under projektoprettelsen.
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”