Kære Kim, Tina og interesserede læsere.
Én utilfreds kunde er for F-Boks ApS én for meget, det er helt klart vores holdning.
Det letteste ville have været, at sende pengene retur til Kim på det tidspunkt, hvor han truede mig med at skrive på e-conomic?s blog.
Jeg mener ikke, at Kim og Tina er helt uden skyld i deres oplevelser og nu håber jeg ikke, at mit svar er for langt.
Men jeg er en grundig person.
Vi har i supporten anvendt en del timer samt betalt omkostningen til vores forhandler, noget Kim ikke har købt hos os.
Vi har tilbudt Kim en kreditnota på kr. 4.375 på de moduler han endnu ikke har anvendt, dette blev ikke accepteret.
Kort om forløbet:
Personligt besøgte jeg Kim og Tina for 2 år siden.
I starten af 2011 kunne det bare ikke gå stærkt nok, Kim ville på den elektroniske bølge.
Vores vurdering var, at en af vores forhandlere på F-Boks - e-conomic, skulle hjælpe dem i gang.
Vores support har dog via en team viewer gennemgået systemet for Tina. Ikke uddannelse, men en generel gennemgang.
En af vores forhandlere besøgte Tina; men var ikke forberedt, idet forhandleren troede, at det var F-Boks mere end e-conomic og da forhandleren ikke har kendskab til vores webshop løsning over imod e-conomic, var det ikke så målrettet.
Kim anvender indkøbsmodulet i e-conomic i sin virksomhed, som vi pt. ikke kan integrere til.
Virksomheden skulle derfor anvende vores Webshop løsning, hvor lagertilgangen etableres manuelt i e-conomic. Fra Faktura-Boks sker der kun en udligning af kreditoren og betaling i banken.
Vores support har sendt beskrivelse og fortalt (mere end én gang), hvilke konti, der skulle stå på kreditoren for at web shop funktionen fungerede.
Og det gør vi gerne, selv om det bestemt ikke er lønsomt.
En af vores webshop kunder: Christopher Rasmussen fra DesignDelicatessen udtaler:
Vi er en lille virksomhed med 8 medarbejdere. Med ca. 10.000 varenumre og ca. 300 leverandører er der noget af et hyr at holde styr både på med fakturaer, betalinger, leveringer og likviditet uden at alt går op i administration. Takket være Faktura-Boks kan størstedelen af vores medarbejdere koncentrere sig om det der er vigtigt - nemlig salg. Faktura-Boks er integreret med vores økonomisystem e-conomic og efter godkendelse af fakturaen bliver både leverandørfaktura og betaling bogført automatisk. En opgave vi tidligere havde en deltidsmedarbejder til at varetage. Det er både nemt, det giver et fantastisk overblik og så sparer det penge - også mere end de selv praler med
Brugerfladen ? brugervenlighed:
Et område som altid kan gøres bedre og det er ofte en smagssag.
Vi er ved at flytte platformen til .net og i den forbindelse vil designet selvfølgelig blive ændret.
Dataindholdet i den enkelte F-Boks løsning kan let og enkelt designes af den enkelte, vores standard løsning indeholder måske for mange oplysninger noget vi nu vælger at vende med vores forhandlere.
Vi vedlægger her en video, hvor I kan fornemme, hvor enkelt godkendelsen sker. <a class="postlink" href="VIDEO
Da vi også har kundetyper som Vestas, HedeDanmark, Lemvigh Müller og Sauer Danfoss har vi meget fokus på LEAN i processen, fakturaen skal behandles færdig første gang!!
Det er en misforståelse, at der skal bruges 3 klik for at nå en momskode. Hvis det er nødvendigt kan den placeres på forsiden.
Vi anbefaler, at I IKKE skal angive momskoder, idet momskoden kommer automatisk fra kontoen fra e-conomic.
Konti, leverandører, projekter og afdelinger hentes automatisk fra e-conomic.
Hos Rødkilde opstod der det problem, at de ved en fejl havde oprettet en momskode med 3 blanke i enden af momskoden i e-conomic.
Da de automatisk hentes fra e-conomic og de blanke er ret usynlige havde vores support problemet, da den ekstra konto vedr. webshop blev oprettet manuelt uden de blanke.
Det kan for supporten godt tage lidt tid at gennemskue de blanke felter.
Det er rigtigt, at vi har haft problemer med kommunikationen til e-conomic, bilagene blev registreret flere gange når e-conomic ikke svarede. Det drejer sig om meget få bilag; men igen ét er for mange.
Da vi ikke rigtigt kan styre processen, har vi valgt altid at spørge om bilaget ligger i e-conomic i forvejen og hvis så sletter vi posteringen og opdaterer igen.
Det giver samtid den fordel, at vores kunder hurtigt kan få rettet konteringen ved at afeksportere bilaget i F-Boks og godkende fakturaen igen.
Integrationen til Sydbank fejlede på en enkelt faktura, idet der var et specialtegn i tekstfeltet til leverandøren, som gjorde, at Sydbank ikke kunne modtage oplysningerne.
I stedet for at formidle denne information til fremtidige kunder har vi rettet op på en måde så det ikke kan ske fremadrettet. Vi har rigtig mange Sydbank kunder; men ikke set det før.
Noget der skete inden Kim havde betalt vores faktura.
Kim valgte ikke at anvende vores standardbrev til leverandøren, hvilket også gav problemer, idet leverandørerne så mailede fakturaerne ind uden de nødvendige oplysninger.
Hvilket gav os en del manuelt arbejde i administrationen.
Accept - betaling:
Kim og Tina har efter 4 ugers anvendelse betalt fakturaen, hvor vores faktura let og enkelt er overført til Sydbank og godkendt i banken
10 dage senere mener Kim og Tina, at brugerfladen er forkert, at der ikke er dropdown på momskode. Vores dropdown menuer er placeret der, hvor det er relevant.
For os er det vigtigt at påpege, at Kim og Tina er kørende inden de 4 uger.
Vi har tilbudt en kreditnota på integrationen til PBS ? Nets?s betalingsservice samt vores udkonteringsmodul.
Jeg har tilbudt personligt uden beregning at komme ned til Kim og Tina og hjælpe dem på den elektroniske bølge.
Hvis jeg skal drage en sammenligning må det være, at Kim?s kunde kommer tilbage med en brugt ATV fordi farven på sædet ikke er rigtigt og håndtaget sidder på højre side.
Vi foretrækker tilfredse kunder; men dem lærer vi ikke så meget af
Hvad har vi så lært:
Vores oplevelse med Kim og Tina gør, at nye kunder kommer meget mere i spændetrøjen (vi stiller krav til processen), roligt de bliver hjulpet i den rigtige retning.
Idet ellers dør vores gratis support og det ønsker vi ikke!!
Jeg håber, at Kim læser mit svar positivt; men jeg mener vi bør behandle hinanden ud fra, hvad der er ret og rimeligt.
Og det irriterer mig, at jeg ikke kan få lov til at give Kim og Tina en positiv oplevelse.
Med venlig hilsen og med respekt for kritik
Bodil Gregersen
Direktør i F-Boks ApS