forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Frit valg af afdeling ved rapport

+1
Vi har tit brug for at lave rapporter på enkelte afdelinger - og i den sammenhæng er det virkelig træls at man ikke frit kan vælge hvilke afdelingsnumre man ønsker at danne rapport på (fx afd.nr 1,15 og 24), men er tvunget til at vælge en serie afdelingsnumre der ligger i forlængelse af hinanden (fx 1-8).

Hvis man som det er nu gerne vil sammenligne rapporter fra to eller flere afdelinger, der ikke har afdelingsnumre i forlængelse af hinanden, er man enten nødt til at tage en masse afdelinger med som ikke er relevante (og maksimum er otte afdelinger, så det er ikke altid en mulighed), eller trække rapporter for hver enkelt afdeling ad gangen (hvilket er virkelig omstændigt hvis man har med mere end et par afdelinger at gøre).

Er det ikke muligt at gøre det frit hvilke afdelinger man ønsker rapporter på, så man også kan få de sammenlagte totaler for afdelingstallene med?

Mvh Nicholas Farr
spurgt 26 Nov, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Nicholas Farr, DFUNK (170 points)
status opdateret 18 Dec, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Nicholas

Tusind tak for dit indlæg og dit forslag.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i udfordringen du har ved rapportering når du skal hente tal fra afdelinger der ikke nødvendigvis ligger i serier.

Jeg vil derfor tage forslaget med til videre overvejelse på vores næste prioriteringsmøde.
Du hører nærmere når jeg har noget konkret nyt til ovenstående :)

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 26 Nov, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Nicholas

Så har dette forslag været præsenteret på vores prioriteringsmøde.
Udfordringen der kan være ved dette er ganske klar for alle, der foreligger dog nogle muligheder der kan give dig det ønskede resultat.

Det kan således lade sig gøre at trækker rapporterne for en stribe afdelinger af gangen, der måtte være relevante, og disse rapporter kan vises i Excel og der kan sammensættes en rapport der viser de ønskede afdelinger.

Med denne mulighed tilgængelig og en vurdering af hvor stort ønsket generelt er for vores brugere har vi valgt ikke at arbejde videre med dette forslag.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Dec, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”