forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Eksport af bankbetalinger

0
Når jeg eksporterer leverandørfakturaer til banken vælger e-conomic automatisk "langt advis". Dette koster i vores bank kr. 9,00 per overførsel. Vil derfor høre, om det var muligt at lave en valgmulighed, så man kan vælge mellem "langt eller kort advis"?
spurgt 20 Nov, 2015 i Spørgsmål » Import og eksport af data af Gitte Dupont (120 points)
status opdateret 24 Nov, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Gitte

Tusind tak for dit indlæg.

Hvilken bank anvender du? Har nemlig vendt det med vores ekspert på området.
Det jeg får af vide er at det udelukkende er Spar Nord der skelner mellem lang og kort advis, i dette format.

Ydermere får jeg besked om at vi ikke har til hensigt at ændre i dette format eller tilføje yderligere formater, hvis dette skulle ske vil det tidligst være sommeren næste år - og det er uden garanti.

Så hvis det er i Spar Nord at du oplever dette, er jeg bange for at jeg ikke har andre råd end manuelt at sætte betaling til kort advis når de er overført til din netbank.

Lad mig høre om ovenstående stemmer overens med dine realiteter.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 24 Nov, 2015 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Lauris.

Vi benytter Sparekassen Kronjylland. Så de skelner altså også mellem langt og kort advis på samme måde som Spar Nord. :-)

Jeg er rigtig ked af at høre, at I ikke har planer om at ændre det, da det er mange betalinger og dermed megen ekstra tid jeg skal bruge for at rette disse til.
Vil dog håbe, at det bliver ændret på et tidspunkt. :-)

Men du skal i hvert fald have tak for svaret.
Hej Gitte

Tak for tilbagemeldingen.
Der må være noget af den samme funktionalitet så ja.

Vi må håbe at det bliver ændret på et tidspunkt ja, for nuværende er vi dog bundet på det nuværende format, så du må bruge lidt ekstra tid at rette betalingerne, øv!

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 27 Nov, 2015 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”