forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Genskab slettede kassekladder (100+ posteringer)

0

Jeg har slettet en kassekladde ved en fejl. Jeg havde 2 og kom så til at slette den forkerte. Den slettede fil kan på nuværende tidspunkt IKKE genskabes.

Forslag:

Når man sletter en kassekladde med 100+ posteringer, skal e-conomic gemme en kopi csv-fil i 24 timer så man kan genskabe filen igen.

Teknisk forslag:

Hvis man har slettet en kassekladde, kommer der et ekstra felt der hedder "genskab slettet kassekladde" under punktet andre muligheder.

Begrundelse

  1. 100+, fordi det begrænser antallet af kassekladder der skal gemmes.
  2. 24 timer, fordi så kan man vente til næste morgen med at genskabe den, hvis det er fordi man var træt at man kom til at slette den
  3. Kun for kun for betalende Small busines og Pro-kunder, dette begrænser misbrug

Forslaget er stillet efter samtale med Rune Larsen fra E-conomic.

Giv en pil op, hvis du synes det er et godt forslag

spurgt 29 Okt, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Jimmy FFB medlem (2,710 points)
status opdateret 29 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

1 Svar

Hej

Mange tak for indlægget her og det fine forslag.

Den første indskydelse her vil helt klart være at det er en åbenlyst god idé, at indføre et sikkerhedsnet hvis man skulle finde sig selv i den penible situation at have slettet sin kladde.

Kigger vi lidt dybere ned er den dog måske ikke så åbenlys som først antaget. Når vi tager i betragtning at man skal træffe et bevidst valg og igennem 3(4) klik for at slette en kassekladde hhv. Regnskab -> Kladden -> Andre muligheder -> Slet alle posteringer -> Ok
For at kunne slette en kassekladde, så er det som udgangspunkt ikke noget man kommer til at gøre ved en ubevidst handling. Hertil hører at vi ved introduktionen af vores nye design pålagde et ekstra klik ved at smide sletningen under "Andre muligheder" således at sletningen af kladden blev endnu mere sjælden.

Hertil kommer også at denne log vi skal føre kommer til at indeholde et hav a kassekladder der er importeret via CSV eller måske overført fra bankafstemningen, hvor man hurtigt kan oprette +100 posteringer og lige så hurtigt fortryde den overførsel man fik lavet.

Så på nuværende tidspunkt har vi helt sikkert ikke en opfattelse af at det er et presserende problem, eller noget der bør tages yderligere hensyn til end de allerede 3 nødvendige klik det kræver at slette en kladde.
Skulle efterspørgslen vise sig større end antaget, så vil vi naturligvis være villige til at genoverveje dette.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 29 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Den argumentation er næsten god nok. Jeg har bare ikke forklaret den godt nok.
Der skal nemlig være et pkt. 4 der OGSÅ (udover pkt.1-3) for at gemme den.
4. ældste postering skal være mere end 24 timer gammel.
Dette for lige netop at udelukke alle dem hvor man "lige" importerer 200 posteringer fra bankafstemningen og så sletter dem igen indenfor kort tid

Mht "kommer til" at slette posteringer i en kassekladde, er dette jo lige nøjagtig til den hændelse hvor man SKAL slette posteringer, men kommer til at gøre det i den FORKERTE kladde. I det tilfælde stopper man ikke op, for der SKAL jo slettes poster.
med venlig hilsen
Hej igen jrh

Jeg kan sagtens se idéen i funktionaliteten naturligvis, men det kræver at vi flager hver eneste postering i forhold til hvornår den skal logges og hvornår den skal kvalificeres.

Dette vil naturligvis kræve nogle ressourcer at implementere, og taget i betragtning af antallet af gange hvor vi får forespørgsler mht. en slettet kladde, så ser jeg slet ikke at udbyttet står mål med de nødvendige ressourcer.

Så for nuværende vil det fortsat være et nej herfra.
Med venlig hilsen
Lauris Sørensen
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”