forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kundens område, momszone og valuta

0
Er som standard DK, dansk moms og DKK

Vi sælger mest til EU. Det ville være rart hvis det kunne indstilles til default.
spurgt 7 Okt, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Peter Thrane (170 points)
status opdateret 18 Dec, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Bedste svar

Hej Peter

Tak for dette forslag som jeg syntes er utrolig interessant.

Det er noget jeg godt kunne tænke mig at vende med de andre hoveder, jeg vil derfor medtage det på vores næste prioriterings, jeg forestiller mig at det kunne indgå som en mulighed i "Kundeopsætning".

Som en midlertidig løsning kan du eventuelt have en kunde liggende med EU Momszone samt EUR valuta, og kopiere denne og rette til, fremfor at oprette kunderne fra bunden.

Jeg vil opdatere dette indlæg når der konkret nyt til forslaget smiley

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 9 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
valgt som bedste svar 9 Okt, 2015 af Peter Thrane
Hej Peter

Så er jeg tilbage med nyt til dit forslag.
Jeg syntes stadig det er et ganske udmærket forslag, desværre er det dog ikke min beslutning alene.

Det blev derfor vedtaget på vores prioriteringsmøde at dette er rimelig "edge-case" altså, er vores vurdering at ganske få at vores brugere finder sig selv i en situation hvor hovedparten af kunderne ikke er danske kunder, med dansk moms og DKK i valuta. Hvorfor vi ikke vil arbejde videre med udvikling af dette.

Så mit bedste forslag herfra vil helt klart være muligheden med at have en Standard EU kunde liggende, der kan kopieres når du ønsker at oprette EU kunder.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 18 Dec, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”