forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Import af data til faktura fra csv

0
Hej alle

Jeg har læst lidt rundt, samt været i kontakt med E-conomics support funktion, men er stadig i tvivl - så nu forsøger jeg her.

Kan det virkelig passe, at man ikke kan importere data fra fx CSV og herved danne fakturaer (kladder).

Det virker jo umiddelbart ganske simpelt, det eneste E-conomic skal bruge er vel; Kunde nr., vare nr. og antal!?

Det er ihvertfald meget manuelt arbejde man/jeg kunne spare..

På forhånd tak.

Mvh Christian
spurgt 25 Maj, 2012 i Spørgsmål » Import og eksport af data af Chr (270 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af Peter Friis

10 Svar

 
Bedste svar
Hej

Vi kan godt lave en integrationsløsning i Business Intelligence modulet, hvor man kan gemmer ordrene.

Inden indlæsning i e-conomic kan man så rette i dem enten antal eller for den sags skyld ændre i varenummer - slette eller tilføje.

Man kan også tilføje eller slette en debitor før indlæsning

Herefter indlæses ordrene i e-conomic.

Ordrene er ikke slettet men gemmes til næste gang.

Løsningen optræder som en fane i e-conomic brugerfladen og opleves derfor som integreret i e-conomic.

Hvis det har interesse lad mig høre telefon 70257600 eller mail <a href="mailto:php@scan-soft.com">php@scan-soft.com</a>

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 6 Jun, 2012 Spørgsmål af Per Holm Pedersen (17,640 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Peter Friis
Hej

Den kan jeg godt hjælpe dig med.

Vi har lavet både egentligt fakturaprogram, men laver laver også fakturaer på baggrund af CSV fil.

Du er velkommen til at kontakte mig på 22220011 eller <a href="mailto:naj@ekontoret.dk">naj@ekontoret.dk</a>.

Mvh

Niels Anker Johnsen
<a class="postlink" href="http://www.ekontoret.dk">www.ekontoret.dk</a>
besvaret 25 Maj, 2012 Spørgsmål af Niels Anker Johnsen (1,680 points)
Hej Christian

Det tror jeg godt vi kan hjælpe dig med enten via dannelse/indlæsning af ordre eller direkte til faktura.

Du kan læse mere om vores integrationsløsninger til e-conomic på følgende link:

<a class="postlink" href="http://scan-soft.com/e-conomic-loesninger">http://scan-soft.com/e-conomic-loesninger</a>

eller skriv til mig på <a href="mailto:php@scan-soft.com">php@scan-soft.com</a> eller du kan altid ringe på 2811 4220.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 27 Maj, 2012 Spørgsmål af Per Holm Pedersen (17,640 points)
Hej Christian,

Tak for din besked.

Du har helt ret - det kan ikke lade sig gøre.

Det man kan gøre i dag er 1) lave import til manuelle debitorfakturaer i kassekladden og 2) bruge APIet til at danne fakturaer i e-conomic.

1) har den ulempe at den ikke laver PDF fakturaer, som man så vil kunne sende til sine kunder, men kun får salget ind på debitoren. (synes jeg det virker som du har brug for)

2) har den ulempe at det kræver man skal til i gang med at udvikle noget til programmet, og vil måske kræve mere tid (og penge) at få op at køre, end hvis det var en standard funktion.

Fordelen kunne dog være at vi har 2 APP partnere i dette indlæg, som begge tilbyder deres hjælp - måske det var vejen frem? Har hørt dette forslag i andre sammenhænge, så det ville da bare være kanon?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 29 Maj, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen

Tak for dit svar.

Det er da ærgerligt, at det ikke er en integreret del af E-conomic - men det er der måske en grund til.

1. kan ikke bruges, da vi også bruger E-con til at sende PDF fakturaerne til kunderne via mail.

2. Ja, det kunne måske være en løsning. Jeg vil undersøge med min egen udvikler og evt. vende tilbage til de to app partnere der har budt ind - tak for det i øvrigt, jeg har kigget rundt på jeres websites.


Mvh Christian
besvaret 29 Maj, 2012 Spørgsmål af Chr (270 points)
Hej Christian

Hvis du har mod på det må du gerne sende mig ( <a href="mailto:naj@ekontoret.dk">naj@ekontoret.dk</a> ) et eksempel på din CSV-fil.

Vi er ved at kigge på at lave en generel CSV -&gt; faktura aps.

Mvh

Niels Anker Johnsen
<a class="postlink" href="http://www.ekontoret.dk">www.ekontoret.dk</a>
besvaret 30 Maj, 2012 Spørgsmål af Niels Anker Johnsen (1,680 points)
Hej Niels

Jeg har ikke lavet CSV filen endnu og det er ganske let at lave den efter hvad API / APP vil have. Min tanke var; Kunde nr., vare. nr. og antal. - så har man vel en faktura..!?

Mvh Chr
besvaret 31 Maj, 2012 Spørgsmål af Chr (270 points)
Hej Christian

Ja - der skal ikke så meget til.

Er kunderne allerede kendt / oprettet i e-conomic, ellers vil vi gerne have fuld kontakt information på kunde, og så opretter vi kunden hvis denne ikke allerede er oprettet.

Vi arbejder på en generel løsning på dette problem, som vi kan føje til vores liste af apps / integrationer mod e-conomic.

Vedlægger lige følgende udklip fra <a class="postlink" href="http://www.ekontoret.dk">www.ekontoret.dk</a> :

<em>Har du et system som vi ikke har lavet integration til ? og som vi vurderer har et markedspotentiale ? så laver vi din integration gratis, mod at vi må bruge dig som reference efterfølgende. Naturligvis kun hvis du er tilfreds og efterfølgende bruger løsningen.</em>

Mvh

Niels Anker Johnsen
besvaret 31 Maj, 2012 Spørgsmål af Niels Anker Johnsen (1,680 points)
Hej Niels

Tak for dit svar.

I vores tilfælde har vi et relativt begrænset antal kunder (omkring 100), så om vi manuelt skal oprette dem i E-conomic har ikke det store at sige, og så efterfølgende give dem et E-conomic kunde nr. i vores interne økonomisystem.

Men i andre typer af virksomheder, er det måske rart at app også kan oprette nye kunder i E-con.

I må meget gerne bruge os som test case til en ny app / integration. Dog er vores udvikler på ferie de næste 2 uger, så det er begrænset hvad vi kan lave af ændringer.

Mvh Christian
besvaret 4 Jun, 2012 Spørgsmål af Chr (270 points)
Hej Christian

Jeg vil gerne snakke med dig da vi nok har en løsning som kan klare problemet men under alle omstændigheder vil jeg gerne høre om problemstillingen.

Du kan kontakte mig til telefon 2811 4220 eller mail <a href="mailto:php@scan-soft.com">php@scan-soft.com</a>

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 4 Jun, 2012 Spørgsmål af Per Holm Pedersen (17,640 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”