forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Masseoprettelse af ens fakturaer til flere kunder med få klik (ikke abonnement)

+1
Jeg savner muligheden for at kunne oprette fx 20 ens fakturaer til 20 forskellige kunder fx i forbindelse med fakturering af 20 kursusdeltagere (= 20 forskellige kunder) for deltagelse i det samme kursus. Det ville være rat, hvis man kunne massefakturere i denne slags situationer. Fx en mulighed for at oprette en faktura og så ved kundefeltet få  lov til at fremsøge og afklikke flere forskellige kunder og så sige opret faktura til alle de valgte kunder.

På forhånd tak!
spurgt 16 Sep, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Ditte Balder (130 points)
status opdateret 22 Sep, 2015 af Magnus H. Börgesen
Tak for hurtig svar, Magnus.

Jeg er selvfølglig ærgerlig over, at I ikke kan priorotere at implementere den ønskede funktion. Har I ikke mange kunder, som er fx kursusudbydere, og derfor har lignende behov? Hvad med jeres import- og eksport funktion? Vil man kunne udvikle denne, så man kan importere en liste af fakturaer oprettet med diverse data i Excel, og på den måde have en mulighed for nemt at oprette en stor mængde ens fakturaer til flere forskellige kunder?

Tak for at tage tiden til at høre på mine forslag ;-)

Mange hilsner
Ditte

1 Svar

Hej Ditte,

 

Mange tak for dit forslag.

 

Efter at have diskuteret dit forslag internt, har vi valgt ikke at ville implementere.

Det er ud fra den baggrund, at du kan tage en kopi af en faktura, som er en nem og hurtig måde at oprette en ny faktura på.

 

Jeg er godt klar over det er en masse klik hvis man har 20 eller flere – selvom det er tidsbesparende i forhold til at oprette en ny fra bunden – men vi bliver nødt til at prioritere i de mange forslag som vi får, og skal afveje det efter hvor mange ressourcer vi skal bruge på det, kontra hvor mange kunder vil få glæde og spare tid ved funktionen.

 

Nogle gange opstår behovet – og det vedkender jeg. Men der kan man altså komme ud over det ved at kopiere en faktura fra dit arkiv. Så forslaget er super godt, men vi har valgt ikke at prioritere det, da der er mange andre gode forslag også, som kan dække et behov hos flere kunder.

Jeg håber du har forståelse for vores beslutning, og at du fortsat vil gøre brug af vores forum smiley


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 22 Sep, 2015 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
Tak for hurtig svar, Magnus.

Jeg er selvfølglig ærgerlig over, at I ikke kan priorotere at implementere den ønskede funktion. Har I ikke mange kunder, som er fx kursusudbydere, og derfor har lignende behov? Hvad med jeres import- og eksport funktion? Vil man kunne udvikle denne, så man kan importere en liste af fakturaer oprettet med diverse data i Excel, og på den måde have en mulighed for nemt at oprette en stor mængde ens fakturaer til flere forskellige kunder?

Tak for at tage tiden til at høre på mine forslag ;-)

Mange hilsner
Hej Ditte,

Selvfølgelig vil vi tage tid til at høre på alle dine forslag! :)
Det er dog bare ikke lige til at udvikle et økonomisystem, hvor ressourcerne ikke flyder over bredderne.

I forhold til import muligheder, kan du indlæse manuelle kundefakturaer - men der kommer dog ikke en pdf til hver enkelt kunde. Der er det altså at gå den føromtalte vej, og tage kopier en for en.
Uden at vide det, så har vi formegentlig andre kursusudbydere også, men dette ønske er ikke noget jeg eller de kollegaer jeg har snakket med, har hørt om før. Så vi ser simpelthen ikke behovet, i forhold til hvor mange ressourcer det vil "koste" at lave en sådan ændring.

Men igen, skal du have ros og tak for du gør aktivt brug af vores forum! :-)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”