forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kan ikke konvertere til faktura ved fuldt leveret!?

+1
Hejsa

I en samtale med jeres chat kommer vi ind på emnet om at mine ordrer ikke kan konverteres til faktura - og jeg får af vide at det er fordi den er fuldt leveret!

Det, i min verden, giver ikke det mindste mening! Jeg kan ikke se en ide i af konvertere en ordre til en faktura før denne er fuldt leveret.

Kan dette ændres snarest?

 

Mange hilsner

Christina Breinholt
spurgt 26 Aug, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Cbreinholt (220 points)
status opdateret 16 Sep, 2015 af Camilla Jesswein

2 Svar

Hej Christina,

Tak for dit forslag.

Hvis jeg forstår dig korrekt, så handler det om, at du kan overføre dine ordrer til fakturering, selv når de ikke er fuld leveret.

Vi har indbygget en fleksibilitet, der gør at det er muligt enten at kører ordren helt færdig, eller at overføre den midtvejs til fakturering hvis man har ønske om det. Det er for at favne flere typer virksomheder. Hvis du kun ønsker det på den ene måde, skal du i POP-UP når du overføre sørger for at udfylde de ønskede kriterier. Disse vil blive husket til næste gang.

Jeg håber det var hvad du mente. Ellers så endelig spørg igen :)

Pft.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 27 Aug, 2015 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hejsa

Nej, det er når jeg har leveret alt på min ordre, og vil konvertere den til en faktura så kan jeg ikke det fordi ordren er fuldt leveret!

Grunden for dette er pga. mine ordrenumre der ikke følger med over til fakturaen, altså hvis jeg går ind i salg/arkiv og søger, kan jeg ikke se hvilket ordrenummer fakturaen havde før det blev en faktura. Det mangler jeg.

Men så fik jeg af vide det er fordi jeg vælger at "overføre til fakturering" i stedet for at "konvertere" hver enkelt ordre til en faktura.

Så langt så godt! Men det hjælper mig jo ikke meget hvis ordren ikke må fuldt leveres for at kunne konverteres til en faktura.

Jeg håber det giver mening, for jeg er selv en smule forvirret!

Mvh

Christina
Hej Christina

Du finder svaret i vejledning i linket i bunden.
Bruger man lagerstyring er det muligt at samle flere ordrer til en faktura -> derfor nut ordrenummer.
Ligeledes er det muligt at delfakturere en ordre der ikke er fuldt leveret.
Og det ændres ikke. Der er mange af vores kunder der netop benytter muligheden for at fakturere kunden selv om der ikke er fuldt ud leveret. Det giver mulighed for hurtigere at få penge på bogen om man så må sige.

http://wiki2.e-conomic.dk/lager/ordrenumre-i-e-conomic

OK?
Hej

Mjah, jeg kan ikke sige at jeg synes det er ok - det giver ikke den mindste mening i min verden, at man ikke kan konvertere til faktura pga. fuld levering.

Jeg forstår fuldt ud din forklaring herpå, men smart eller lignende er det ikke :)

 

Med venlig hilsen

Christina
besvaret 7 Sep, 2015 Forslag af Cbreinholt (220 points)
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”