forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Varesøgningsfejl og kundeopsætning

0
Søgefunktionen i varenummerfeltet (tilbud/ordre/faktura) fungerede pludselig ikke mere. Over flere dage. Browserskift (Explorer/Firefox/Chrome) havde ingen virkning.  Jeg havde fat i supporten, der ikke kunne hjælpe, da man ikke kunne genskabe fejlen på min aftale.

Desuden havde jeg undret mig over, at kundeopsætningsmenuen fungerede underligt - eller ikke fungerede. Når jeg valgte en anden kundegruppe, skiftede opsætningen ikke! Jeg havde valgt at markere feltet: "Tryk på Enter i varenumre for at gemme tilbuds-/ordre-/fakturalinjer:" for en enkelt gruppe.   NU HAR JEG FJERNET denne markering igen - og nu FUNGERER søgefunktionen!

Er der andre, der har oplevet dette eller kan teste sammenhængen?  Forklaring?
spurgt 25 Aug, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Helle B (1,640 points)
gen-kategoriseret 16 Sep, 2015 af Camilla Jesswein

2 Svar

 
Bedste svar

Hej igen Helle. smiley

Jeg kan godt se, at der hverken i feltet hvor du sætter flueben, eller på e-copedia, står at søgefunktionen forsvinder hvis man til vælger denne funktion. Det vil jeg meget gerne tage med videre, så der er mere klarhed over lige præcis denne funktion. Så skulle situationer som denne ikke ske igen. 

Igen - Tak fordi du er en god bruger, der hjælper med at forbedre vores program og hjælpesider. smiley


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 8 Sep, 2015 Spørgsmål af Steffen Jensen (2,920 points)
valgt som bedste svar 8 Sep, 2015 af Helle B

Hej Helle,
Tak for dit indlæg. smiley

 

Som du selv nævner gælder feltet "Tryk på enter i varenumre for at gemme tilbuds-/Ordre-/fakturalinjer:" for alle tilbud, fakturaer og ordre du laver. Vælger man at sætte flueben her, vil søgefunktionen i tilbud, ordre og fakturaer forsvinde, og du skal i stedet bare taste nummer og trykke enter. Fjerner du fluebenet under Kundeopsætning vil du få søgefunktionen tilbage. 

 

I forhold til Kundeopsætningen er det en generel opsætning der vil ligge på alle dine kunder. Den Kundegruppe du vælger øverst, er den foreslåede kundegruppe som e-conomic giver dig, når du klikker "Ny kunde". Det er altså ikke fordi man kan lave forskellige opsætning, alt efter hvilken kundegruppe som du vælger øverst.

 

Af hvad jeg har forstået i dit tilfælde reagere kundeopsætningen altså som normalt.

 

Jeg håber dette svarer på dit spørgsmål.

 

Endnu engang tak for dit indlæg på vores forum Helle. smiley


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 29 Aug, 2015 Spørgsmål af Steffen Jensen (2,920 points)
Hej Steffen
Tak for dit svar. At Oprette/gemme varenumre med Enter skal påvirke søgningen, havde jeg aldrig gættet - og der står heller ikke noget i e-copedia om denne følgevirkning. Kan I ikke lige tilføje dette under feltbeskrivelserne, så man i det mindste kan læse sig til det... supporten er jo åbenbart heller ikke er klar over denne sammenhæng!
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”