Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Oprettelse og eksport af bank betalinger / udenladske overf.

0
Jeg er i gang med at få e-conomic til at eksportere bankbetalinger til vores kreditorer, herunder betalinger til udlandet. I den forbindelse får jeg en række fejl når jeg forsøger at eksportere betalingerne.

Jeg er bankuddannet og kender til, hvordan såvel indenlandske som udenlandske betalinger fungerer (i en bank). Så jeg tror at en del af problemet skyldes, at e-conomic ikke er særlig entydigt, når det kommer til hvilke oplysninger der skal indtastes hvor - og hvilket format der skal anvendes. Det ville være dejligt, hvis e-copedia blev opdateret på dette område.

De spørgsmål jeg står med, efter at have læst e-copedia er bl.a.:

I e-copedia under Oplysning om felterne, Felter vedr. betaling: mangler omtale af valgmuligheden Kun postering. Har den nogen funktion eller svarer det til at vælge Ingen. Og hvis der er forskel på de to (Kun postering og Ingen), hvori består den?

- Ved opsætning af kreditor i kreditorkartoteket, er der en betalingstype der hedder IBAN. Genererer den en Swift overførsel eller en indenlandsk bankoverførsel, når man eksporterer under bogføring, betalinger?

- Ved valg af IBAN som betalingstype fremkommer feltet IBAN/SWIFT-nr.. I e-copedia, emnet Opsætning af kreditor anføres kun de tre indtastningsfelter: Girokonto, FI-kreditornr. og Kontonr. Men nedenunder, under Vær venligst opmærksom på følgende anføres hvad IBAN står for, uden at det iøvrigt belyses, hvilken rolle IBAN spiller i opsætningen af kreditor i e-conomic. Hvilket format skal dette felt have? Modtagende banks Swiftkode efterfulgt af IBAN kontonummeret og uden mellemrum, eller hvordan? Eller er der blot tale om et oplysningsfelt (ligesom Bankkonto feltet som fremkommer nedenunder førnævnte felt, jf. e-copedia Opsætning af kreditor)?