forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Minimumslager - advarsel

+1
Hej,

Jeg har indtastet et tal i minimumslager.

Jeg savner, at der kommer en advarsel når jeg fakturerer og mit priodukt går under eller er lig med minimumslagertallet.

Det kunne lette min genbestilling.

Udvidet kunne jeg efterlyse en let måde at udskrive de produkter der er under eller lig med minimumstallet.

En befrielse for at gå personligt på lageret for at checke lageret.
spurgt 30 Jul, 2015 i Forslag » Lager af socko (150 points)
status opdateret 30 Jul, 2015 af Lauris Sørensen
Hej Socko

Inspireret blandt andet af den problemstilling du beskriver (mange e-conomic brugere siger det samme), har jeg siden sidste efterår i samarbejde med en af vore programmører (Anton) arbejdet på et standardiseret og cloudbaseret tillægsværktøj til e-conomic, som kan bruges til at lette arbejdet i forbindelse med bestilling / genbestilling af varer.
 
Blandt andet advarer systemet dig, hvis din varebeholdning er mindre end 0 eller den minimumbeholdning du har angivet for varen (du kan også vælge at modtage en daglig statusrapport med disse info).
 
Herudover kan du vælge at systemet skal sammenligne dine beholdninger med omsætningen for en given periode og advare dig, hvis du udfra den sammenligning har lavere varebeholdninger end det solgte antal i den periode du har sammenlignet med (eksempelvis kan du sammenligne dine varebeholdninger før det kommende julesalg med det solgte antal varer forrige julesalg op få advarsler på de varer, hvor dine aktuelle beholdninger er lavere end det du solgte forrige sæson).
 
Ligeledes kan du i systemet lave eller indlæse et salgsbudget for dine varer, som du løbende kan sammenligne dine aktuelle varebeholdninger med og på den måde få systemet til at vise dig, om du mangler nogle varer i forhold til dine forventninger til salget.
 
Systemet genererer automatisk nye varebestillinger udfra den sammenligning du har valgt. Du kan redigere disse før afsendelse (hvis du ønsker) og sende dem direkte til dine leverandører (både som datafil der kan indlæses i leverandørens system eller som PDF) samt til automatisk registrering i e-conomic (det vil sige bestilling af varer foregår uden behov for manuelt tastearbejde).

 
Vi er så langt med værktøjet nu, at vi om få uger skal bruge testere til en beta release på systemet.

Værktøjet bliver som udgangspunkt gratis at benytte og vil med 100% sikkerhed være gratis for virksomheder, som vælger at springe på beta løsningen og hjælpe os med at teste denne.

Du og andre som kunne være interesserede i at teste løsningen er meget velkommen til at kontakte mig.

/
Med venlig hilsen
Jens Fuglsang Bruun
Partner, RegnskabsSpecialisten ApS

E-mail: jens@regnskabsspecialisten.dk
Telefon: 29 90 35 74

4 Svar

Hej Socko

Tusind tak for din henvendelse og dit forslag.

Det står desværre relativt klart for alle lagerbrugere at minimumsordre og minimumslager er ret statiske værdier. De yder ikke rigtig anden værdi end blot en information på rapporten "Genbestilling".

Jeg vil hjertens være den første til at tilslutte mig koret om hvor fedt det kunne være at have advarsler, eller måske endnu bedre funktionalitet som en afledt effekt af minimumslager.
På nuværende tidspunkt er det dog ikke et område vi vil fokusere på og derfor vil jeg hellere fortælle dig nu at forslaget ikke bliver implementeret eller udviklet for nuværende, fremfor at give falske forhåbninger.

Det er desværre for langt fra vores fokusområder, og for lille et område i forhold til de ressourcer der skulle investeres i at lave noget fornuftig funktionalitet til dette.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Jul, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)

Hej Socko

Inspireret blandt andet af den problemstilling du beskriver (mange e-conomic brugere siger det samme), har jeg siden sidste efterår i samarbejde med en af vore programmører (Anton) arbejdet på et standardiseret og cloudbaseret tillægsværktøj til e-conomic, som kan bruges til at lette arbejdet i forbindelse med bestilling / genbestilling af varer.

 

  • Blandt andet advarer systemet dig, hvis din varebeholdning er mindre end 0 eller den minimumbeholdning du har angivet for varen (du kan også vælge at modtage en daglig statusrapport med disse info).

 

  • Herudover kan du vælge at systemet skal sammenligne dine beholdninger med omsætningen for en given periode og advare dig, hvis du udfra den sammenligning har lavere varebeholdninger end det solgte antal i den periode du har sammenlignet med (eksempelvis kan du sammenligne dine varebeholdninger før det kommende julesalg med det solgte antal varer forrige julesalg op få advarsler på de varer, hvor dine aktuelle beholdninger er lavere end det du solgte forrige sæson).
     
  • Ligeledes kan du i systemet lave eller indlæse et salgsbudget for dine varer, som du løbende kan sammenligne dine aktuelle varebeholdninger med og på den måde få systemet til at vise dig, om du mangler nogle varer i forhold til dine forventninger til salget.

 

  • Systemet genererer automatisk nye varebestillinger udfra den sammenligning du har valgt. Du kan redigere disse før afsendelse (hvis du ønsker) og sende dem direkte til dine leverandører (både som datafil der kan indlæses i leverandørens system eller som PDF) samt til automatisk registrering i e-conomic (det vil sige bestilling af varer foregår uden behov for manuelt tastearbejde). 

     

Vi er så langt med værktøjet nu, at vi om få uger skal bruge testere til en beta release på systemet.

Værktøjet bliver som udgangspunkt gratis at benytte og vil med 100% sikkerhed være gratis for virksomheder, som vælger at springe på beta løsningen og hjælpe os med at teste denne.


Du og andre som kunne være interesserede i at teste løsningen er meget velkommen til at kontakte mig.

/
Med venlig hilsen
Jens Fuglsang Bruun
Partner, RegnskabsSpecialisten ApS

E-mail: jens@regnskabsspecialisten.dk
Telefon: 29 90 35 74

besvaret 14 Aug, 2015 Forslag af Jens Fuglsang Bruun (360 points)
opdateret 20 Aug, 2015 af Jens Fuglsang Bruun
Hej Sacko

Vi har en genbestillingsapp under vejs, der gør præcis det som du efterspørger - den kan så kombineret med vores itn|bizz app, hvor ordren automatisk kan overføres til en leverandør, hvis han er tilkoblet systemet og man kan efterfølgende modtage fakturaen elektronisk.

Hvis du vil høre mere så ring 7025 7600 eller skriv php@itnvision.dk

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 14 Aug, 2015 Forslag af Per Holm Pedersen (18,020 points)

Hej Socko,

Vi har lavet to forbedringer i forhold til minimumslager.

Det er nu muligt i rapporten for genbestilling at vælge alle de varer, som er under minimumslager ved et flueben.

Udover det, så vil der også komme en advarsel, hvis du i salgsflowet sælger den pågældende varer og den baggrund vil gå under minimumslager. 

Rigtig god dag smiley


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 6 Jun Forslag af Jesper Mieritz (86,490 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”