forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bøvl ved udsendelse af ordrebekræftelse og faktura

0
Hej.

Jeg har oprettet en kunde(firma) med nogle kontaktpersoner. Under Kunden har jeg skrevet fakturerings email og på kontaktpersonerne deres email således at de skulle kunne få en email for de ordrer de sender.

Når jeg skal sende en faktura sendes dette til firmaets faktura email, men ordre bekræftelse sendes til både fakturerings email samt alle kontaktpersoner, der er oprettet som modtager af bekræftelser. Jeg vælger selvfølgelig en kontaktperson ved oprettelse af ordren.

Deet burde kun være den kontaktperson der vælges ved ordre der modtager ordre bekræftelse, og ikke alle.
spurgt 10 Jul, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Per Eskildsen (150 points)
status opdateret 13 Jul, 2015 af Randi Birch Andersen

1 Svar

Hej Per

 

Mange tak for dit forslag smiley

 

Jeg kan sagtens forstå dette, i forhold til dit behov for at kunne sende til forskellige kontaktpersoner. I kundeopsætningen er der forskellige muligheder. Funktionen du har nu er, at der altid sendes til fakturerings e-mailen og så er der sat op på kontaktpersonerne hvem, der skal have en kopi, når der sendes henholdsvis fakturaer, ordrer osv. Denne funktion er derfor egentlig tiltænkt til, at der kan sendes til flere kontaktpersoner på en gang, derfor sendes der en kopi til alle kontaktpersoner, der er sat til at få en kopi, som du oplever.

 

Så er vi nødt til at finde en anden løsning til dig, hvis det kun er fakturerings e-mailen og den valgte kontaktperson, der skal modtage jeres ordrer. I så fald kan du f.eks. slå fra, at der altid skal sendes til kundens e-mailadresse (fakturerings e-mailen), det gøres i Salg > Opsætning > Kundeopsætning ved at fjerne fluebenet i ”Send altid til kundens e-mailadresse:”. Hvis der så ikke vælges nogen kontaktperson, så sender systemet til fakturerings e-mailen, derved kan jeres fakturaer fortsat sendes kun til fakturerings e-mailen, uden at der er noget ændret der. Når dette flueben er fjernet, så trumfer den valgte kontaktperson, på den måde kan du sikre dig, at det kun er den valgte kontaktperson, der sendes til. Skal både fakturerings e-mailen og kontaktpersonen have ordren, så kan fakturerings e-mailen kopieres ind sammen med kontaktpersonens e-mail, så de begge står der med et mellemrum, så sendes der til begge, når den pågældende kontaktperson påføres.

 

Derved vil det egentlig køre som før, du er bare nødt til at fjerne fluebenet og kopiere fakturerings e-mailen ind på kontaktpersonerne, men så bør du få det som det passer til dig, men må endelig sige til, hvis det ikke var det du tænkte! I forhold til at ændre på proceduren med, at der sendes til alle kontaktpersoner, så vil det ikke prioriteres, da mange af vores kunder allerede bruger denne funktion til at sende til flere kontaktpersoner, så det vil være ødelæggende for deres arbejdsgang.

 

Endnu en gang mange tak for dit indlæg og engagement på Forum, det sætter vi stor pris på! Jeg håber du kan bruge mit input fremadrettede smiley      


Med venlig hilsen

Randi Birch Andersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 13 Jul, 2015 Forslag af Randi Birch Andersen (2,900 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”