forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Filter på kladde

0
Hej E-conomic,

 

Er det muligt at få sat et ekstra filter på kladden, så man kan sortere efter de bilag der ikke balancerer/mangler bilag?

 

Det kunne være ret brugbart, i forhold til de posteringer man overfører fra bankafstemningen på eksempelvis kreditkort.

 

På forhånd tak
spurgt 29 Jun, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af mzn (200 points)
status opdateret 6 Okt, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Hej Mzn,
Tak for dit indlæg. smiley
 

Jeg kan godt se, at det i tilfælde vil give mening, at kunne sortere på bilag der ikke balancere i en kassekladde. Dette vil give et hurtigt overblik over hvilke posteringer, der ikke balancere, og hvilke bilag man skal arbejde videre med.

Ud fra ovenstående, vil jeg gerne tage dette forslag videre til min teknik, så vi kan se nærmere på muligheden for at kunne implementere denne feature i fremtiden. Jeg kategorisere derfor dette indlæg som ”overvejes”.

Jeg vil opdatere på dette indlæg, når jeg ved mere om sagen.

Jeg takker for dit indlæg og engagement på vores Forum. smiley


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 30 Jun, 2015 Forslag af Steffen Jensen (2,920 points)
Hej Mikael

Jeg springer lige ind i indlægget her med den seneste opdatering.

Hvad oplever du er den hyppigste årsag til at dine posteringer ikke balancerer?

Min/vores oplevelse er at det som oftest skyldes etbenede posteringer hvorfor der ikke er tilvalgt en konto på posteringen, eller at der er undladt en konto midlertidigt. I disse tilfælde kan der sorteres på konto, og derved få posteringerne der ikke er i balance til at fremgå øverst.

På baggrund af dette og den umiddelbare efterspørgsel på denne funktion, har vi valgt ikke at gå videre med forslaget på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 6 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Det er oftest fordi vi mangler bilag fra kunden, men for at få banken til at stemme, ligger vi blot posteringerne ind i kladden og lader dem være åbne, for så at lave en liste til kunden, over de poster vi ikke har bilag på.
Så forstår jeg bedre behovet.
Hvor mange bilag vil der typisk være tale om pr. "kørsel"?

Som udgangspunkt har de jo det røde mærkat hvis de ikke stemmer, og mangler forstørrelsesglasset hvis der mangler fysisk bilag.
Hvilket er nogle "call-to-actions" points jeg umiddelbart tænker er tilstrækkelige til at påvise manglerne i kladden.

Er der tale om rigtig mange posteringer mister man naturligvis hurtigt overblikket.
Ser frem til at høre nærmere

Mvh. Lauris
Hej Lauris,

Det er jo meget forskelligt, kunde for kunde - grundet antallet af kreditkort mv.

Men oftest er der tale om mængder på mellem 10-50bilag pr måned og jeg er med på, at de bliver markeret med rød, jeg ville bare gerne have muligheden for, at kunne bogføre resten af min kladde, det ville jeg få ved at kunne få lov til at filtrere disse manglende bilag væk, bogføre de "godkendte poster" og så lade de ikke godkendte være tilbage i kladden.

Som du kan se med ovenstående mængder, kan der efter 3 måneder være et ret overskueligt kladdesystem at holde overblik over.
Hej igen Michael

Jamen hvis du vil være tilfreds med at bogføre resten af kladden, så tror jeg vi har svaret der.
Hvis du i kassekladden går i: Andre muligheder -> Opsætning af kassekladde -> Bogføring -> "Acceptér delvis bogføring af godkendte posteringer"

Så kan du bogføre de godkendte posteringer, mens resten af kladden bliver stående.

Lad mig høre om dette er fyldestgørende for dig.
Mvh. Lauris
Den havde jeg ikke engang tænkt over, tak :-)
Den er heller ikke åbenlys vil jeg sige :)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”