forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Import af indbetalinger

+2
Jeg har netop forsøgt at importere små 300 indbetalinger. Jeg har dato, beløb og faktura nr. hvilket vel burde være nok.

Men nej, systemet kræver kunde nr. hvorfor jeg nu manuelt skal postere indbetalingerne.

Mit forslag er derfor at systemet automatisk angiver kunde nr. ud fra faktura nummeret fuldstændigt ligesom hvis man manuelt taster et faktura nr.
spurgt 10 Jun, 2015 i Forslag » Import og eksport af data af Jacob Anker (660 points)
status opdateret 15 Jul, 2015 af Steffen Jensen
En løsning kunne være muligheden for at sætte kundenummer i kodelinie på fi-kort

2 Svar

Hej Jacob,
Tak for dit indlæg. smiley

Jeg kan godt forstå din frustration over, at e-conomic ikke kan indlæse kundenummeret automatisk, ud fra fakturanummeret, når man laver en import af posteringer. Det er sådan at på nuværende tidspunkt, kan e-conomic kun indlæser den information man vælger i importen.

For mig giver det mening, hvis systemet kan læse fakturanummeret og derefter angive kunden, ved en import af posteringer. Ligesom systemet kan ved manuel bogføring.

Jeg vil derfor gerne tage dit forslag med til vores næste forum/udvikler møde, hvor vi kan diskutere fremtiden for denne feature. Jeg vil opdatere dette forslag, når jeg har mere information i sagen.

Jeg takker for dit engagement og indlæg på vores forum. smiley


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 16 Jun, 2015 Forslag af Steffen Jensen (2,920 points)
vises igen 15 Jul, 2015 af Steffen Jensen
En anden løsning kunne være muligheden for at sætte kundenummer i stedet for fakturanr i kodelinie på fi-kort. Det kan jeg kode på en time.

Hej igen Jacob og Lars. smiley

Jeg har kigget nærmere på sagen i forhold til dit forslag ved import funktionen. På nuværende tidspunkt vil e-conomic ikke opdatere felter, som ikke bliver indlæst i en import, på baggrund af anden information i importen. Fx i dit tilfælde, vil kundenummeret ikke automatisk blive hentet, på baggrund af et givent fakturanummer.
Grunden til at importfunktionen ikke ”opdaterer” den information man indlæser, sker fordi man risikerer at de data man importere bliver overskrevet i opdateringen. Importerer du posteringer hvor du angiver en momskode, og der i forvejen er en anden momskode på kontoen i kontoplanen, hvilken momskode skal e-conomic så vælge.
Vi har derfor valgt, at der i importfunktionen kun bliver indlæst de data, som man vælger.

Hvis du gerne vil have parret fakturanummer og kundenummer, har du mulighed for at hente en liste ud med fakturanummer, hvor kundenummer også er skrevet. Det gør du ved at klikke på ”Det orange tandhjul > alle indstillinger > eksporter data > Download lister enkeltvis > send data > Faktura.csv”. Denne fil har fakturanummer og kundenummer, som du kan kopiere over i den fil som du vil importere til e-conomic.

I forhold til, at sætte kundenummer på OCR-linjen, er det et bevidst valg fra vores side, at det på en faktura altid vil være fakturanummeret, der er midterdelen på OCR-linjen. Jeg henviser her til tidligere forumindlæg på dette emne, hvor du kan læse, hvorfor det er fakturanummeret der indgår i OCR-linjen.
Ud fra ovenstående markere jeg dette indlæg som implementeres ikke. 


Endnu engang tak for dit engagement og indlæg på vores forum. 


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 15 Jul, 2015 Forslag af Steffen Jensen (2,920 points)
Jamen, hvis kunderne betaler via FI-kort, er den simple løsning da at importere FI-betalingerne fra bankens system, hver dag, og samtidig bruge bankafstemning. Det er den optimale og langt hurtigste og sikreste løsning.
overvejes× 130
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”