forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dato+tid for ændring af tilbud, ordrer og faktura-kladder

0
Hej E-conomic

Det kunne være meget smart, hvis der var mulighed for at aflæse en ændret dato + tidspunkt for tilbud, ordrer og faktura-kladder, så man kan se, hvornår der sidst er ændret på det.

Samt at det også kunne aflæses hvilket login (medarbejder), som sidst have foretaget ændringen.

Det vil gøre vores arbejde så meget lettere, når man har mange faktura-kladder og flere medarbejdere inde over :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 1 Jun, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,540 points)
status opdateret 16 Jun, 2015 af Camilla Jesswein

2 Svar

Hej Jens

Mange tak for dit indlægsmiley
Jeg kan godt se at når du har flere brugere der arbejder med faktureringsdelen i e-conomic, så vil det være en god funktion, at du netop kan gå ind og se hvem der har ændret og hvornår dette er sket.

Skal vi kigge på det i det store billede, så er der ikke mange af vores kunder der har mange brugere og hvor dette vil give mening.
Her vil der give en større effelt for største delen af vores kunder, at der f.eks. logges hvornår en faktura er blevet slettet osv., som du er inde på i dit tidligere indlæg.

I forhold til de ressourcer vi også ligger inde med og de forbedringer og vedligeholdelse af systemet der kræves så vil vi hellere kigge på den generelle log, som du beskriver i dit tidligere indlæg og for nærværende vil lige netop dette desværre ikke blive implementeret.


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Jun, 2015 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla

Det handler bare om, at ændrings-datoen /-tidspunkt sættes, når der er sket ændringer. Og det kan så aflæses via API'en. I behøver ikke at vise denne information i GUI'en (brugergrænseflade), hvis det gør det for kompliceret for jer / brugerne.

Det primære er, at vi kan aflæse informationen via API'en.

Vores API-integration vil være så meget nemmere, fordi vi kan spørge på om et objekt (tilbud, ordrer, faktura-kladder mv) har ændret sig og hvis det har, så skal det indlæses igen (hvilket tager længere tid og belaster jeres server).

Har objektet ikke ændret sig, så har vi alle dets værdier liggende i vores egen database, hvorfra det hurtigt kan indlæses og anvendes. Det giver hurtigere kørsler på vores side - og I behøver ikke at belaste jeres server så meget.

Valget er jeres. Så længe I ikke giver mulighed for et tidssempel ved objekt-ændringer, så bliver vores servere jo nødt til at spørge løbende frem til objektet enten er slettet eller er blevet låst såsom en bogført faktura.

Lad lige en af jeres udviklere kigge på serverbelastnings-fordelen i, at der I tidsstempler ændringer i et objekt :-)

Har I mange, som bruger API'en, så vil i spare meget CPU-kraft ved at objektet ikke behøver at blive leveret igen fra jeres server (men som sagt kan indlæses hurtigt fra vores egen servers database).
Jens,

Selvom vi ikke eksplicit eksponerer selve tidsstemplet eller brugeren - sidstnævnte _registrerer_ vi heller ikke - kan du faktisk specifikt til optimering af synkroniseringer sagtens anvende GetAllUpdated (siden-tidsstempel)-funktionen, som er tilgængelig på både Quotation, Order og CurrentInvoice.

 

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 17 Jun, 2015 Forslag af Christian Estrup (19,390 points)
Hej Christian

>>GetAllUpdated

Super godt - ja den funktion kan jeg bruge. Dog forstiller jeg mig, at funktionen er ressourcekrævende (hos jer = ventetid hos os), men det må komme an på en prøve :-)

Endnu bedre var det, hvis man kunne spørge på et objekts ændrings-dato, men det andet kan også bruges.
i gang× 5
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”