forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Hvorfor skal det være så besværligt? !!!!

+6
Da vi begyndte at bruge e-conomic, læste vi at man kunne bruge lagerlokationer til at holde styr på hvor ens produkter lå henne, altså om det lå på vores søde lille lager i Danmark, eller om det lå på det store lager i udlandet.

Da vi læste på det virkede det totalt smart og funktionelt. Siden da har vi efterhånden fortrudt at vi startede på at bruge lokationer.

Der figurerer dette "spøgelses-lagerlokation" som på en gang er alle lokationer, sin egen lokation samt ingen lokation. Og da man kan lave henvisninger, til disse lokationer mange steder. Så er det meget besværligt at vide hvilken lokation der bliver brugt i en given situation.

Hvis dette lokationsrod var det eneste problem med lokationer, så var det en ting. Men problematikken bliver komplet når e-conomic til tider ændrer på den lokation jeg indtaster (hvilket muligvis skyldtes, at der ikke er cleared caches eller cookies) og specielt at da denne ændring, som e-conomic laver på min indtastning, kan blive lavet forskellige steder, da er det utroligt svært at fange i opløbet.

Jeg kunne godt tænke mig, at det blev umuligt, at sætte produkter ind på lokation "ingen-lokation" når man bruger forskellige lokationer.

 

Og at e-conomic aldrig ændrede på mine indtastninger, når jeg gemmer dem (til en linje) eller bogfører linjer, for den sags skyld.
spurgt 11 Maj, 2015 i Spørgsmål » Lager af Bjørn Holm (3,270 points)
status opdateret 17 Jun, 2015 af Steffen Jensen

3 Svar

Hej Bjørn,
Tak for din indlæg. smiley

Jeg er ked af, at du oplever problemer med lokationer, det er bestemt ikke meningen. Jeg er helt enige i, at lokationerne ikke skal ændres når du gemmer eller bogføre linjer. Denne udfordring må vi kigge nærmere på.

Da jeg ikke har mulighed for at genskabe det i min egen aftale, vil det bedste være, hvis du har mulighed for at sende en video, hvor lige netop dette sker. Du kan altid sende videoen til info@e-conomic.dk Att Steffen.
Jeg vil også gerne vide, hvor tit du oplever dette problem, samt præcis hvor i programmet du står. Er det alle steder, hvor man kan indtaste lokationer, eller kun på fx en vareleverandørfaktura?

Jeg kan godt forstå, at det i flere tilfælde vil give meningen, at have en tvungen lokation på vare. Både i dette tilfælde men også fra andre. Da lokationer er en forholdsvis lille del af programmet, og har få brugere, i forhold til hele programmet, er det en mindre del der vil få udbytte af ændringer, og noget der ikke er øverst prioriteret for udviklerne. Jeg vil gerne tage forslaget med videre til vores forummøde, så vi kan få kigget nærmere på forslagets betydning for e-conomic brugere.

Opdateringer i forhold til funktionen tvungen afdeling vil komme på dette forumindlæg.

Jeg takker endnu en gang for dit engagement og indlæg på vores forum. smiley


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 19 Maj, 2015 Spørgsmål af Steffen Jensen (2,920 points)
Hej Steffen

Jeg forstår godt, at det kan være svært, at gøre noget ved, når I ikke kan genskabe.

Problemet er heller ikke konstant hos mig, og det er derfor også virkelig svært for mig at genskabe.
Men en del af mit problem er, netop at dette problem opstår som vinden blæser. Det virker meget tilfældigt.

Hvilket også gør, at jeg ofte først opdager fejlen, når linjerne eller vareleverandør-fakturaen er bogført.
Nogle gange opdager jeg det først flere uger efter, fordi at jeg tilfældigt ser, at vi har haft nogle bøger fysisk stående, på lager i meget lang tid uden at de har solgt.
Disse bøger står så på lageret for evigt uden at blive solgt, fordi at e-conomic har lagt dem på en forkert lokation.

Jeg forstår også godt at I har knappe ressourcer, men jeg er efterhånden træt af at skulle rydde op efter, af e-conomic "genererede" fejlposteringer, samt de tabte salg som kommer når vores varer bliver lagt på den forkerte lokation.

Det jeg savner mest, er en forståelse for at dette er et problem, og gerne en venlig notits på e-copepedia under lagerlokationer at dette kan være et problem, så jeg kunne have taget det med i overvejelserne da jeg besluttede mig for bruge lagerlokationer.

For at være helt ærlig, så skræmmer dette problem mig, fra at bruge andre opdelingsmuligheder i systemet.
Vi har overvejet, at begynde at bruge dimensionerer, i vores aftale, men hvis de samme ting kan ske med dimensionerer, så vil jeg ikke have noget med det at gøre.
Hvorfor er det at i altid skriver når der er noget som ikke er hensigtsmæssigt at " der er ikke mange brugere som lige bruge det"
Og hvorfor er det at i altid skriver " vi har svært ved at genskabe fejlen her"
Begge dele er jo urigtige, mange andre oplever de samme problemer, et lager system som burde være gratis da det er så fyldt med fejl og uhensigtsmæssigerheder som gør at vi brugere som virkelig har brug for lager må bruge adskillige timer og revisor udgifter på at rette og kontrollere.
Og det med Cachen... altså den fejl har været i jeres system siden efteråret 2014 og alle hos jer er formodentlig bekendt med det, med mindre i udskifter personalet tit og ingen giver besked videre..
Jeg syntes jeres holdning med at "tørre af" er ekstrem uheldigt, og meget utroværdig, specielt når det er tale om et regnskabs program som håndtere tal som vi butiksejere er ansvarlige for.
Hej igen Bjørn.

Jeg kan forstå at du oplever mange problemer med dine lokationer, og er bestemt interesseret i at hjælpe dig, så vi kan få styr på problemet, både for dig, og de mulige andre kunder, der også oplever dette problem.

Jeg bliver dog nødt til at have en konkret case/sag, som jeg kan gennemgå sammen med min teknik, før at vi kan se nærmere på problemet. Derfor er jeg meget interesseret i en video hvor lige præcis denne udfordringer bliver optaget.

I forhold til at bruge vores system yderligere, skal du bestemt ikke være tilbageholdende. Hvis du vil have en snak om, hvordan du kan bruge dimensioner og få sat dette tillægsmodul op, vil vi meget gerne tale med dig. Du kan altid ringe til os på 88 20 48 40, hverdage mellem 9-14, så kan vi få set på, hvordan du kan få gavn af dimensionsmodulet.
Hej Henrik,
Tak for dit input.

Ud fra dit indlæg, kan jeg forstå at du oplever udfordringer med brugen af dit e-conomic. Jeg er meget interesseret i, at vi kan få set nærmere på denne sag, og forbedret din oplevelse. Derfor vil jeg meget gerne høre yderligere om, hvad det lige præcis er, der giver dig udfordringer, når du bruger din e-conomic aftale.

Har du mulighed for at uddybe dine udfordringer her? Vi har også mulighed for at aftale et tidspunkt at tage en snak over telefonen på, så vi kan få løst dine udfordringer.

Jeg ser frem til at høre fra dig Henrik.
Mit problem er ikke, at jeg ikke vil kunne finde ud af at sætte dimensioner op.

Mit problem er, at når jeg læser på forum, så ser det ud til at jeg vil få lignende problemer med dimensioner som jeg har med lagerlokationer.

Og når jeg pointerer, at jeg har et problem med lagerlokationer, føler jeg ikke jeg bliver taget alvorligt når jeg får disse tilbagemeldinger:
"Da jeg ikke har mulighed for at genskabe det i min egen aftale" -(underforstået eller udtalt "derfor kan jeg ikke hjælpe dig")
"der er ikke mange brugere som lige bruge det"

Lagerlokationer har "kun" kostet mig arbejdstid og frustration, men hvis dimensioner skal koste mig arbejdstid, frustration & og mere i måneden, samt give lignende problemer som lokationer. Så vil jeg kæmpe meget for at firmaet ikke skal røre det.

og som jeg kan forstå, så er der heller ikke mange der bruger dimensioner. Når jeg læser på forum, så virker det på mig, som om at vores behov for lagerstyring er for krævende til at e-conomic kan håndtere det.

Hej igen Bjørn. smiley

Udfordringen som du har med lagerlokationer, er bestemt ikke noget du skal opleve. Derfor har jeg også fået min teknik til at kigge dybere i sagen. Jeg kan se du har sendt to videoer til mig, de er rigtige gode, og viser din problematik 100%.
Af samme grund, skal du ikke være tilbageholdende med at bruge vores dimensionsmodul.

Jeg sender hele sagen videre til min tekniske afdeling der sidder med lager, og de vil kigge nærmere i sagen. Jeg kan se, at du har et tidligere indlæg og helt samme stilling. Jeg foreslår at vi lukker dette indlæg ned, og fortsætter i det oprindelige indlæg hvor du skrev om dit problem


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 17 Jun, 2015 Spørgsmål af Steffen Jensen (2,920 points)
Joo!
Foreskellen på de to indlæg, er som sådan kun:
At jeg her også adresserer problematikken med at "Lokation - ingen lokation" generelt giver mig problemer, da jeg hele tiden skal forholde mig til den, men jeg ikke kan finde nogen sammenhæng i hvordan den fungerer.

Jeg har før hørt den omtalt som spøgelseslakationen, hvilket er et meget rammende navn, da den kun giver problemer, man kan aldrig helt regne med hvad den gør og så "spøger" den en gang imellem.

Selv hvis e-conomic ikke ændrede på mine indtastninger så ville "Lokation - ingen lokation" stadig være et problem.

specielt fordi den samtidig har hele tre funktioner:
* At være alle lokationer
* At være sin egen afgrænsede lokation
* At være ingen lokation

Så i dette indlæg er også en forespørgsel om at EN lokations funktion kun har ÉN funktion.

Hej igen Bjørn. smiley

Jeg kan forstå at det er lokationen blank – eller ingen lokation, der driller dig i systemet. Denne lokation er også lidt anderledes. Det fungere som en særskilt lokation, på samme niveau som andre lokationer. Man kan dog ikke søge på blank lokation, men lokationen og den beholdning, vil blive vist på rapporten Lageroptælling.

Jeg vil gerne, hvis du er enig, tage en snak omkring den blanke lokation i e-conomic, så vi kan få styr på de udfordringer som du oplever i programmet. Hvad synes du om det?

Jeg ser frem til at høre fra dig Bjørn. 


Med venlig hilsen

Steffen Jensen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 19 Jun, 2015 Spørgsmål af Steffen Jensen (2,920 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”