Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Skal man slagte en guldkalv?

0
I forlængelse netop udsendt nyheds brev om ”Effektivisér dine forretningsprocesser” og opmærksomheden på ”Skræddersy e-conomic med fem geniale tillægsmoduler”, tillader jeg mig at stille spørgsmålet: Skal man slagte en guldkalv?

Modulet ”Indscanning” er genialt! Slip for bunker af bilag og mapper på række i reoler! Og hvor mange små iværksættere kan ikke nikke genkendende til, at der kommer en tid på året hvor man sidder og skal finde alle de små bilag frem som man har ”glemt”, for nu skal revisoren have mappen med ALLE bilag. Øv!

Men også et lille Øv! til, at tillægsmodulet skal koste kr. 49,- pr. md.

Modulet har været med e-conomic, stort set fra start. Teknisk tænker jeg, at udviklingsomkostningen må være tjent ind. Jeg tænker også, at modulet kræver meget lidt vedligeholdelse og ikke udvider eller ændre sig næveværdigt. Det er nærmest blevet eller bør vel være en standard funktion i et moderne cloud-baseret økonomi-system. Nu vel, det kræver noget disk-plads af e-conomic til alt det indscannet fra deres kunder. Men med nutidens pris på storage, finder jeg den månedlige pris høj. Jeg mener, man kan jo få DropBox, OneDrive og web-hoteller med adskillige GB, for langt under de kr. 588,- som Indscannings-modulet koster pr. år.

Senest har e-conomic ændret deres abonnements-former og lavet abonnementet ”Start-up” til små virksomheder. Kunne det tænkes, at for netop denne type virksomhed var indscannings-modulet gratis? Virksomheder med ”Start-up” abonnement har jo som udgangspunkt under 1.000 posteringer, måske kun 200-300 og vil derfor heller ikke kræve meget diskplads.

Hvis ikke e-conomic er klar til at slagte guldkalven, så mener jeg at man bør overveje om moduler generelt burde have en rabat struktur som følger ”Basis-abonnementet”. Små start-ups har også brug for geniale løsninger!, men har ofte ikke kapitalen til at købe den.

Så spørgsmålet er, skal man slagte guldkalven eller lade den leve?
i Forslag » Bilagshåndtering af (650 points)

1 Svar

Hej flexus

Mange tak for dit forslag.

Hvis man skal sige noget generelt om e-conomics kunder så er det, at de er vidt forskellige, både når det kommer til antal ansatte, omsætning, arbejdsgange, posteringer, hvilke funktioner de bruger m.m.

Da vi sammensatte den nye prisstruktur, ville vi gerne have, at priserne afspejlede kundernes ’forbrug’ af e-conomic. Så jo flere posteringer, funktioner og antal brugere, man gør brug af, jo højere bliver ens pris. Dvs. at priserne ikke siger noget om, hvor meget vi udvikler på de forskellige moduler eller funktioner.

Indscanningsmodulet er rigtig smart, men det er under halvdelen af vores kunder, der bruger det - igen pga. forskellige årsager. Nogle kunder kan bedre lide at have bilag fysisk i mapper, nogle sender dem via mail til deres bogholder og andre har måske for få bilag til, at de vil have et modul til at håndtere dem i. Vi synes derfor ikke, at det skal være en del af standardpakken. Vi vil hellere have, at kunderne udvider med de funktioner, de har brug for når behovet opstår, så de betaler mere præcist for det, de rent faktisk bruger.

Det har været en længere proces at fastsætte priserne som de er nu og jeg ved, at overvejelser omkring forskellige priser på moduler og brugere også har været oppe og vende. Til dels får du også ”rabat”, hvis du vælger et større abonnement, da nogle moduler og funktioner så følger med. Priserne er fastsat som de er, da det begrænser kompleksiteten og giver mest mening i forhold til markedet, så vi har ikke planer om at ændre på det lige foreløbigt.

Jeg synes dog, at vi med de nye priser har fået en rigtig genial løsning til små start-ups, da vi nemlig tilbyder det billige Start-up-abonnement. Det er noget, der er blevet muligt med den nye prisstruktur og som vi ikke tilbød tidligere. Med den nye prisstruktur, kan alle være med fra virksomhedens spæde start til en billig penge, med mulighed for at tilføje flere funktioner til en merpris, når tiden er til det.


Jeg håber, at det besvarer dit spørgsmål, selvom jeg ikke har nævnt guldkalven smiley

Venlig hilsen Tanja, e-conomic


  Tanja Sørensen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (800 points)
Hej Tanja

Tak for dit svar.

Jeg tænker også, at I må have mange forskellige kunder med vidt forskellige behov.
Jeg er som udgangspunkt ikke utilfreds med jeres nye prisstruktur og det skal også nævnes, at jeg har to abonnementer hos jer, et Start-up og et Professional for mine to virksomheder.
Det ene er et lille firma med få posteringer og lav omsætning, det andet er lidt større og med flere posteringer. På mit Professional bruger jeg Indscanning og kunne også godt tænke mig at bruge det på mit Start-Up firma. Jeg er bare ikke parat til at bruge kr. 588,- om året på den funktion.
Derfor tænker jeg også, om I ikke undres over at under halvdelen af jeres kunder benytter Indscanning?
Er det pga. prisen, eller er det pga., at mange firmaer bare har svært ved at tage skridtet mod det papir-løse firma?

Jeg formulerede mig måske ikke præcist ifh. til hvad der kunne være standard i e-conomic. F.eks. er API jo ikke slået til, med mindre man har behov for det. På samme måde kunne Indscanning default være slået fra, men for dem der finder det smart, mener jeg at det bør kunne slås til - gerne uden beregning =  0,-

Jeg mener, at en del af de andre modulet knytter sig til større firmaer, med flere posteringer, større omsætning, flere medarbejdere, mv. og her er det så kun rimeligt, at tillægsmodulet kost et eller andet.

Men i disse cloud-tider, mener jeg altså at lige netop Indscanning burde være noget man fik med gratis.
I det lille firma jeg har, ligger alt i Skyen, undtaget mine bilag. Dem printer jeg ud og sætter i ring-bind, for én gang om året at aflevere dem til min revisor :-D
Er vi nu på vej hen til et lagermodul-problem. Ingen udvikling, men betaling ved kasse 1?
Hej flexsus

Jeg tror, at der er mange forskellige grunde til, at der ikke er flere, der bruger indscanning – prisen er nok én af dem, men der er også arbejdsflows, vaner, manglende behov m.m. der spiller ind. Og så har vi heller ikke været så gode til at informere vores kunder om, at vi har et indscanningsmodul og hvad man får ud af at have det aktiveret i sin aftale, hvilket vi prøver at komme efter i skrivende stund.

Nu har vi fået en iPhone-app (https://www.e-conomic.dk/apps/e-conomic-iphone), der for mange kunder gør indscanningsmodulet mere attraktivt, da de så kan overføre bilag til e-conomic, når de bare har deres iPhone ved hånden. Mange var ikke interesseret i indscanning, når de ikke kunne bruge det på mobilen. Vores kunder har nogle forskellige behov, og det er langt fra alle, der ser indscanning som en naturlig del af deres online bogføring, selvom det for andre giver super god mening.

Derfor er indscanning et af de moduler som man kan til- og fravælge på lige fod med ’abonnement’, ’lager’ osv., så kunderne selv vurderer, hvor meget, og til hvilken pris, de vil bruge vores regnskabsprogram.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic
Hej Erik

Nej, som jeg nævnte oven over så afspejler modulernes priser ikke, hvor meget der udvikles på dem. Vi udvikler og forbedrer stadig løbende på fx indscanning.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic
Kan kun støtte op omkring Flexsus. Hvorfor er det at kun under halvdelen af jeres kunder benytter indscanning?

Jeg tænkte også, yes! fed funktion. Men nej, det koster så 49,- i måneden? Glem det.
Som startup har jeg ikke særlig mange postering, hvilket som Flexsus nævner, ikke bruger meget plads i skyen. Da iPhone app'en kom frem, blev jeg igen glad og tænkte at nu måtte der være sket noget med prisen. Men blev desværre skuffet igen.

Så jeg tager billeder med min iPhone med et indscanner app, der gemmer som PDF i min dropbox. Hurtigt og rimelig nemt.. Nok ikke så nemt som indscanning app til e-conomic er, men tilgengæld så koster det mig 0 kr i måneden...

Så tag venligst prisen til overvejelse igen, tak :)
Hvad er det så, vi betaler for? Gammel vin på nye flasker?
Hej niclasrp

Tak for din kommentar.

Der findes store virksomheder, der tilbyder gratis opbevaring i skyen, og som du skriver, er det muligt at bruge de løsninger. Vi har netop været igennem et længere forløb, hvor vi har gennemgået vores priser og moduler og vi har fastsat priserne, så de giver mening i forhold til drift, udvikling, nytteværdi for kunden m.m. Vi arbejder hele tiden på at gøre vores indscanningsmodul endnu federe, bl.a. med den nye iPhone-app.

Så jeg må derfor skuffe med, at vores priser ikke bliver ændret i den nærmeste fremtid. Vi har besluttet, at modulerne koster det samme for alle, så de bl.a. er mere gennemskuelige men som sagt også pga. nytteværdi, driften m.m.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic
Hej Tanja

Med hensyn til antallet af e-conomic-brugere der benytter "Indscanning", så tror jeg du har ret i at prisen og vaner spiller en rolle. Prisen kan I gøre noget :-) Jeg har ladet mig fortælle, at man bliver rig af at lave mad til de fattige og fattig af at lave mad til de rige. Skal man sælge få retter til en dyr pris, eller skal man sælge mange retter til en billig pris - det er jo altid en overvejelse.

Men hensyn til vaner, så har du helt ret! Der er noget hype omkring en App. Når noget bliver lavet som en App, især hvis det er til iPhone, så begynder mange at bruge det og så er det det nye sh..
På min Android (et OS til mobil som mange benytter :-)) der tager jeg ofte bare et billede af et bilag, klikker på "Del" og vælger min e-mail App og sender det til en fast kontakt: "e-conomic bilag".. og vupti, så har jeg mit bilag sendt til mit e-conomic. Jeg behøver ikke Scannings- eller e-conomic Apps. Alle telefoner kan tage et billede og sende en e-mail.

Jeg vil som niclasrp overveje at smide mine bilag i en Dropbox eller OneDrive, selvom det ikke giver min revisor og mig selv et direkte link mellem postering og bilag, som hvis det havde ligget i e-conomic.

Så bundlijen er, at modulet Indscanning er der. Værktøjerne i form af computer, scanner, mobil og e-mail klient er der. Det er et nemt og super tidsbesparende modul - Jeg er bare ikke parat til at betale kr. 588,- pr. år for mine 158 posteringer (2014 regnskab) og nøjes med at bruge det på mit andet regnskab med ca. 4500 posteringer.

Med venlig hilsen

Henrik Nielsen
... med et One Laste Hope, om at I virkelig vil overveje prisen på denne feature i e-conomic.
PS.
I øvrigt, så kunne prisen for "Start-up"  være kr. 29,40 hvis man følger jeres rabat/pris-struktur. En god pris for "Start-up" kunne være kr. 19,- pr. måned. Og lå den der, så ville jeg helt sikkert sige: "Hva' pokker... '200' pr. år..".
Når det så er sagt, så ved jeg godt at det er små penge, virkelig små penge: 588 vs. 200. Men jeg tror I vil blive overrasket over, hvor mange der ville vælge det til, hvis prisen lå på et andet leje.

Men det er jo bare mit gæt...
Nu har I i snart 2 år lovet at gøre noget ved indscanningsmodulet. Men der sker ikke noget. En ny iPhone App. er jo ikke en forbedring af systemet, men blot en ny/anden måde at sende bilag til e-conomic på.
Det er system/funktionsforbedringer inde i e-conomic, der er brug for. Og det haster.
For mig står e-conomic fuldstændig stille, og har gjort det i meget laaaang tid.
@Erik - Nu siger jeg det, som nogen burde have sagt til dig for længe siden. Du støjer meget i dette forum!
Få dine egen tråd og lad vær med at hægte dig på konstruktive indlæg, for blot at lufte dine sure opstød!
Hej Henrik

Jeg tror gerne på, at vi ville få en god stigning af indscanningskunder, hvis vi gjorde modulet gratis eller satte prisen ned. :-) Men vi har taget valget om de 49 kr., da vi mener, den er passende. Modulet er udviklet, men vi er stadig nødt til at tage en pris, så vi fortsat kan få hjulene til at køre rundt i forhold til drift, udvikling, support m.m., og da det ikke er alle kunder, der har behovet for indscanningsmodulet, har vi gjort det på denne måde. Så kan den enkelte selv vurdere om behovet er stort nok.

Det har været et stort arbejde at sammensætte de abonnementspakker som vi nu har lanceret, så jeg må skuffe dig med, at vi ikke har planer om at ændre dem igen i den nærmeste fremtid. Selvom du kommer med mange gode forslag :-)

Venlig hilsen Tanja, e-conomic
Hej Erik

Nu kommer vi lidt ind på en anden snak end det oprindelige indlæg, men der er faktisk sket rigtig meget med indscanning det sidste 1½ år.

Vi har fået et helt nyt interface, der har gjort hele systemet mere intuitivt og nutidigt – inkl. indscanningsmodulet. Vi har også tilføjet nye funktioner til indscanningsmodulet, fx mulighed for at rotere indscannede bilag, mulighed for at zoome ind på bilag, direkte upload af bilag til e-conomic fra computer (så man ikke behøver at maile bilagene ind) og ”træk og slip” bilagene ind på posteringer i kassekladden.

Vi har netop lanceret en ny og gratis iPhone app til fakturering og indscanning af bilag, så håndteringen af bilag også er mulig, når man er væk fra kontoret.

Der vil løbende komme flere forbedringer af indscanningsmodulet. Hvis du har nogle specifikke funktioner som du synes, at vi skal udvikle, så er du velkommen til at foreslå dem her på vores forum, hvor vi samler forslag og feedback fra vores kunder.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic
Hej Henrik!

Hvis jeg opretter min egen tråd om indscanningsmodulet, og repeterer mine egne forslag for de seneste 2 år, som er mindst lige så aktuelle og relevante som dine, så bliver tråden lukket med henvisning til en anden tråd om samme emne. Det er muligt, at du synes, at jeg har sure opstød, men hav tålmodighed. Om 2 år hænger mange af dine forslag fortsat i skyen. Også selvom de er fremragende set fra din synsvinkel.
SLUT :=)
Hej Tanja

OK, jeg var lige ved at overse jeres tilbud fra i går, om 25% rabat på indscanning! Jeg regnede lidt på det og tænkte - "OK, ca. 260 kr. for resten af året. Jeg slår til! Hva' pokker!".

Så må jeg tage stilling til det igen den 1. januar 2016. Jeg er fortsat ikke sikker på, at jeg vil betale over 500 kr. om året for min 150-200 bilag. Jeg synes det burde være meget billigere, nærmest gratis for Start-Up abonnementer.

Men tak for tilbuddet!
Og så er jeg spændt på at høre om I så får en masse "nye" kunder, der gør, at I nu tjener lidt mere meget, end det lidt mindre lidt i tjente før, hvor mange, brugte Indscanning meget lidt, men altså, at I nu har lidt flere mange, der gøre, at I tjener lidt mere meget end før.
Lars Lykke kunne ikke have formuleret det bedre :-)
Hej flexsus

Hahaha, jamen vi er også spændte på, hvor mange flere, der vil bruge Indscanning mere end før, da de brugte det mindre, og om dem, der bruger det mere, vil bruge det mere end dem, der bruger det mindre.

Godt, at du fangede tilbuddet, i hvert fald og rigtig god fornøjelse med modulet.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic