Hej flexus
Mange tak for dit forslag.
Hvis man skal sige noget generelt om e-conomics kunder så er det, at de er vidt forskellige, både når det kommer til antal ansatte, omsætning, arbejdsgange, posteringer, hvilke funktioner de bruger m.m.
Da vi sammensatte den nye prisstruktur, ville vi gerne have, at priserne afspejlede kundernes ’forbrug’ af e-conomic. Så jo flere posteringer, funktioner og antal brugere, man gør brug af, jo højere bliver ens pris. Dvs. at priserne ikke siger noget om, hvor meget vi udvikler på de forskellige moduler eller funktioner.
Indscanningsmodulet er rigtig smart, men det er under halvdelen af vores kunder, der bruger det - igen pga. forskellige årsager. Nogle kunder kan bedre lide at have bilag fysisk i mapper, nogle sender dem via mail til deres bogholder og andre har måske for få bilag til, at de vil have et modul til at håndtere dem i. Vi synes derfor ikke, at det skal være en del af standardpakken. Vi vil hellere have, at kunderne udvider med de funktioner, de har brug for når behovet opstår, så de betaler mere præcist for det, de rent faktisk bruger.
Det har været en længere proces at fastsætte priserne som de er nu og jeg ved, at overvejelser omkring forskellige priser på moduler og brugere også har været oppe og vende. Til dels får du også ”rabat”, hvis du vælger et større abonnement, da nogle moduler og funktioner så følger med. Priserne er fastsat som de er, da det begrænser kompleksiteten og giver mest mening i forhold til markedet, så vi har ikke planer om at ændre på det lige foreløbigt.
Jeg synes dog, at vi med de nye priser har fået en rigtig genial løsning til små start-ups, da vi nemlig tilbyder det billige Start-up-abonnement. Det er noget, der er blevet muligt med den nye prisstruktur og som vi ikke tilbød tidligere. Med den nye prisstruktur, kan alle være med fra virksomhedens spæde start til en billig penge, med mulighed for at tilføje flere funktioner til en merpris, når tiden er til det.
Jeg håber, at det besvarer dit spørgsmål, selvom jeg ikke har nævnt guldkalven
Venlig hilsen Tanja, e-conomic
Tanja Sørensen
Online regnskabsprogram
e-conomic support - Din vej til vores support
e-copedia - Opslagsværk om e-conomic
e-conomic blog - Hold dig opdateret