forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fakturering til faktura mail og cc til kontaktperson

0

 

Forudsætning: Jeg har oprettet en kunde med fakturamail og en kontaktperson, som ønskede en cc/kopi af faktura, men det betyder i economic terminologi, at kontaktpersonen overstyrer kundens fakturamail, så kontaktpersonen både får original-faktura samt en cc/kopi, og kunden/kontaktpersonen er utilfreds med, at faktura ikke ryger til deres bogholderi.

Support: hjælper og siger, at jeg i OPSÆTNING, skal sætte kryds i "Send altid til kundens e-mailadresse:" 

Problem1: Hvad gør jeg så når fakturaen skal gå direkte til kontaktpersonen og der på nogle kunder kan være mange forskellige kontaktpersoner (ellers kunne jeg jo bare sætte kontaktpersonens mail ind som kundens mail)?

Problem2: Når kontaktpersonen (som der kan være mange af) ønsker en kopi af den faktura de er kontaktperson/rekvirent på, så sender economic til alle kontaktpersoner, der ønsker en fakturakopi og ikke kun den relevante. Hvordan løser jeg det?

 

spurgt 27 Apr, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Ronny (270 points)
opdateret 28 Apr, 2015 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Ronny

Mange tak for dit spørgsmål her på forumsmiley
Jeg vil besvare dit spørgsmål ud for de to problemer du sidder overfor.
Når du opretter en kontakt person og du på kontaktpersonen ikke har flueben i ”modtag e-mail kopi af”, så vil den indsætte kontaktpersonen, som den mail fakturaen skal sendes direkte til, den vil derfor ikke også fremkomme, som en cc så det giver dobbelt konfekt.
Hvis du har sat flueben under kundeopsætning at der altid skal sendes til kundens e-mailadresse, så er det vigtigt at du går ind og tager stilling til hvad der skal sendes kopi af til kontaktpersonen.
Hvis der kun er en mail, fakturaen skal gå til og du har andre kontaktpersoner oprettet, så vil du skulle angive denne mail, som fakturamailen direkte på kunden, og sætte flueben i, at den altid skal sendes til kundens e-mail og sørge for der ikke er flueben andre steder under kontaktpersonerne, er der alligevel kontaktpersoner oprettet, der skal modtage en kopi, så er det vigtigt at du sætter flueben på selve kontaktpersonen.
Hvis faktura e-mailen svinger fra gang til gang, så kan du rettet dette manuelt på kunden inden du fakturerer.
Det er sådan hele kontaktperson opsætningen i e-conomic er tiltænkt og det er korrekt, som du er inde på at det er tale om konceptet alle kontaktpersoner eller ingen kontaktpersoner.

Som jeg kan forstå på dit spørgsmål, så ønsker du det noget mere udspecificeret brug af kontaktpersoner hvor du kan få ind og "håndplukke" de enkelte der har relevans for de forskellige fakturaer, det er desværre ikke en sådan direkte opsætning i e-conomic.
Den eneste måde dette vil kunne løses på, er at du manuelt går ind og sætter fluebenet på den kontaktperson, som skal have kopien inden du fakturerer, dvs. at den opsætning du vil skulle have er "send altid til kundens e-mail" også har du ikke, som standard sat nogle flueben på dine kontaktpersoner, det gør du først inden fakturering og efterfølgende fjerner du så dette igen.

Selvom det ikke er den optimale løsning, så håber jeg alligevel at dette har givet dig en forståelse af hvordan systemet er tiltænkt i forhold til kontaktpersoner og du evt. vil kunne bruge løsningsforslaget.


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Apr, 2015 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”