forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Afvisning af mail

+1
Hej

Jeg har bemærket at derer flere og flere kunder, dom ikke modtager mail  udsendt via E-conomic.

Dem vi sender via vores almindelige mailsystem går derimod fint igennem.

 

Få gange ligger de i SPAM, men de fleste gange nå de ikke modtagerens mailboks.

Dette har uheldigvis resulteret i  inkassosager inden jeg blev opmærksom på problemet.

 

LØSNING : at skifte bogføringssystem..???
spurgt 24 Apr, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af sga1960@gmail.com (280 points)
status opdateret 24 Apr, 2015 af Heidi Christensen

3 Svar

Hej sga,

 

Det er da også super træls, når posten ikke når frem til modtager. Jeg skal lige starte med at høre dig om du anvender Digital Signatur på de mails du sender ud via e-conomic? (se billede herunder)

 

 

Hvis du anvender Digital Signatur, vil jeg gerne bede dig at prøve at undlade dette for en tid. Se om  det gør en forskel. En anden ting kan være specielle tegn i emne-feltet der gør, at modtagers mailhost tror det er spam. 

 

Jeg vil også meget gerne tjekke op på specifikke emails sendt afsted, som ikke har nået modtager, så vi evt. kan finde ud af, hvad vi kan gøre ved sagen. Du må meget gerne sende en mail til info@e-conomic.dk med uddybende information og henvise i mailen til dette indlæg, så undersøger jeg det gerne nærmere for dig :)

 


Med venlig hilsen

Heidi Christensen


Online regnskabsprogram
 

besvaret 24 Apr, 2015 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
Mine eco-kunder oplevede så tit at deres vigtige faktrua emails aldrig kom frem, at vi stoppede med at anvende economic til mail-udsendelsen. Jeg udbyggede i stedet deres web-systemer til at trække faktura-pdf'erne ud via API'en og sendte dem via eco-kundernes egne mailservere. Så kom posten altid frem og alle var glade :-)

Det har fra diverse brugere været adspugt om ikke vi kunne bruge egen mailserver sammen med economic, men det er desværre blevet afvist flere gange.

Løsningen er så helt at stoppe med at bruge e-conomic til mail-udsendelse og at gøre det via ens egen mailserver med udtræk fra af faktura-pdf'erne fra economics API.

Det giver også den store fordel, at man selv kan vælge hvilken e-mail-adresse, som man gerne vil sende fra, og ikke er tvunget til at sende fra e-conomic's fælles email-adresse, som de modtagerne (kundernes kunder) måske ikke har tillid til.

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

besvaret 25 Apr, 2015 Forslag af Jens Kirk (7,880 points)
Lyder som en fin ide, men hvodan kommer man igang med det?
Hej Jens - tænker at gøre det samme, men giver det ikke en ekstra arbejdsproces for hver faktura? 1: Gem pdf 2: opret mail og vedhæft PDF
Når man selv programmere det op mod E-conomic's API, kan man bare skabe det således at det kører automatisk. Vi gør det hele i et hug med nogle klik på få knapper. Det kræver at I har en programmør, som kan klare det for jer :-)
I behøver ikke en programmør - HubBroker har udviklet en løsning, således e-conomic faktura automatisk sendes fra din MS outlook eller exporteres som klade til din MS outlook, hvis du eksempelvis ønsker at tilføje ekstra vedhæftninger.

Løsningen er gratis, og kræver kun aktivering via HubBroker platform til din e-conomic konto.

Prøv løsningen: hubbroker.net/downloads/outlook%20with%20e-conomic%20application%20setup.zip

I er også velkommen til at sende en email til kontakt@hubbroker.com
Virket det ned gmail?
Ja - dog med den begrænsning at e-conomic faktura ikke kan sendes automatisk via gmail - men kun exporteres til draft folder i gmail.

Prøv løsningen: hubbroker.net/downloads/outlook%20with%20e-conomic%20application%20setup.zip

//Jens Toke
Hej

Prøv den app til e-conomic som hedder Ant Text, den kan sende ens fakturaer osv. fra ens egen outlook og man kan selv lave sine mail skabeloner i word.

Og hvis mailen ikke kommer frem, får man besked i sin egen outlook, og så ved man det med det samme.
besvaret 20 Dec, 2015 Forslag af Niels Jørgensen (380 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”