forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

At kunne se hvad der tidligere er faktureret på en delfaktura

+2
Hej E-conomics,

Jeg har flere gange haft brug for at kunne se, hvormeget der er faktureret på en ordre. Desværre er det ikke muligt medmindre jeg vælger at fakturere ordren. Jeg ved godt, jeg ikke har lagermodulet, men det burde vel være muligt at se hvad der resterer  at blive faktureret på en ordre?

Jeg prøver så nu at ændre ordren i takt med at jeg fakturerer, så jeg på den måde bedre kan se hvad der er sket, men det ville være bedre at kunne se hvad der resterer, så jeg kan være sikker på at alt er leveret og faktureret stemmer overens.

En anden ting er så også, at man ikke bare kan oprette en faktura for at se, hvad der resterer eller om der er faktureret noget på ordren. Hvis fakturaen viser sig ikke at være korrekt, så har man et stort problem - for man risikerer at ordren forsvinder, hvis man sletter fakturaen. Det har jeg gjort én gang, men dog havde jeg ikke faktureret noget på denne ordre, men skulle blot lige undersøge hvorfor der ikke var faktureret noget og gik ud af "kladde-fakturaen", men det var bare ikke en kladde - væk var det hele. Jeg vil foreslå at der kommer en advarsel, så man er klar over, at ordren forsvinder sammen med "kladden".

Blot et par forslag til forbedring af systemet.

mvh.

Charlotte K.
lukket som en kopi af: Del-fakturering af ordre
spurgt 23 Apr, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af ckteknik (140 points)
lukket 2 Maj, 2018 af Jesper Mieritz

2 Svar

Hej Charlotte

Mange tak for dit forslag og fordi du kommer ind på netop dette emnesmiley
Den måde delfaktureringen i e-conomic er tiltænkt er, at du præcist ved hvad der skal faktureres hver gang, som en fast betaling eller forudbetaling enten med fast beløb eller procent, dvs. at du reelt ikke behøver vide hvad det er der er rest på fakturaen udover, at det selvfølgelig er en rigtig vigtig oplysning. 

Jeg vil gerne tage det med videre til vores forum møde for at se om der evt. kan arbejdes på det, jeg tør ikke love noget, men syntes at det er værd at kigge nærmere på.

I forhold til at ordren slettes, så vil jeg altid anbefale at du sender ordren eller blot registrer den, som sendt skal kunden ikke modtage denne, så sikre du dig nemlig at systemet gemmer den.
Hvis du så efterfølgende ønsker at redigere i den, så kan du ophæve sendt status og så har du muligheden.

Jeg vil opdatere indlægget herinde, når det har været oppe, at vende på vores møde.smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Apr, 2015 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Charlotte :)

Jeg kan se det efterhånden er lang tid siden har skrevet dit forslag. En så lang ventetid på en afklaring er selvfølgelig ikke i orden og det vil jeg gerne undskylde for.

Når det er sagt, så har jeg snakket med vores udviklere omkring, hvad vi kan gøre i denne sag. De accepterede, at det gav mening at kigge på dette, men de skulle lige se, hvor ressourcekrævende det ville være at ændre, før jeg kunne få et endeligt svar.

Det har jeg nu fået. Sagen er den, at dette er en større opgave end de først havde antaget. Derfor er det ikke noget de kan få presset ind i deres nuværende planer. Det er dog stadig et forslag, som giver mening vi kigger på i fremtiden.

Fordi vi ikke har dette liggende i vores nuværende plan, så vil jeg ikke længere vurdere, at tagget 'planlagt' er retvisende.

For nu vil jeg sætte forslaget som 'implementeres ikke', da jeg ikke kan sige noget om, hvornår vi vil kigge ydeligere på det. Ideen er dog gemt herinde og jeg skal nok opdatere indlægget ydeligere, hvis der sker noget i sagen :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 19 Feb, 2018 Forslag af Jesper Mieritz (85,450 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”