forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Primosaldi midt i et regnskabsår

0
Når der startes op med e-conomic midt i et regnskabsår, hvordan oprettes der så primosaldi..?

Altså så regnskabstallene i e-conomic er retvisende for hele året - og man ikke skal lægge to regnskaber sammen for at få år til dato for selskabet.

Synes ikke lige at jeg kan finde en guide.

Hilsen Susanne
spurgt 6 Apr, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Susanne Harbo (330 points)
status opdateret 9 Apr, 2015 af Camilla Jesswein
Hej Susanne,
Det er faktisk muligt, at indlæse alle eksisterende poster fra det gamle system til e-conomic. Både indeværende og tidligere regnskabsår.
Det kan være en tricky affære og man skal vide lidt om håndtering af csv filer.
Vi har stor erfaring med den type konvertering - og står gerne til rådighed, hvis du ønsker vores hjælp.
mvh
Tine, Økomatch

2 Svar

 
Bedste svar

Hej Susanne,
Det er faktisk muligt, at indlæse alle eksisterende poster fra det gamle system til e-conomic. Både indeværende og tidligere regnskabsår.
Det kan være en tricky affære og man skal vide lidt om håndtering af csv filer. 
Vi har stor erfaring med den type konvertering - og står gerne til rådighed, hvis du ønsker vores hjælp.
mvh
Tine, Økomatch

besvaret 8 Apr, 2015 Spørgsmål af TineTB (480 points)
valgt som bedste svar 9 Apr, 2015 af Camilla Jesswein

Hej Susanne

Mange tak for dit indlægsmiley
Det er helt korrekt, som Tine skriver, at det er muligt at ligge dine primo poster ind i e-conomic. Der er to måder dette kan gøres på. Det kan enten gøres ved, at du manuelt indtaster dine primo tal, det kan du se hvorledes gøres i denne artikel med tilhørende video.

Du kan også gøre det ved, at du importere dine poster fra tidligere program ind i e-conomic, ved en CSV fil, som Tine også er inde på. Det kan du se hvordan gøres her.

Hvis du har behov for at blive guidet til hvordan det gøres eller har spørgsmål til dette, kan du kontakte vores support på telefon hverdage mellem kl. 9.00 - 14.00 eller fange os på chatten man. – tors. fra kl. 9.00 - kl.- 18.00 og fredag fra kl. 9.00 - 14.30.

Hvis du har deciderede spørgsmål til hvordan primo skal håndteres kan det også anbefales, at du kontakter din revisor eller bogholder.

Håber ovenstående besvarer dine spørgsmål og har du yderligere er du altid velkommen til at skrivesmiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Apr, 2015 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”