forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ændre forfaldsdato på bogført postering

+2
Det ville være rart af kunne ændre forfaldsdato på en bogført leverandør faktura. Af og til bliver der lavet aftaler om forlængelse af kredittiden på enkelte fakturaer.
spurgt 1 Apr, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Asger (430 points)
status opdateret 9 Apr, 2015 af Lauris Sørensen

2 Svar

Helt enig, ville gøre rykkerstyring noget lettere & overskueligt, uden at skulle kreditere frem & tilbage, eller håndholde styring ved siden af.
besvaret 8 Apr, 2015 Forslag af Mark S. Rasmussen (170 points)
Hej Asger

Tusind tak for dit indlæg og dit forslag til os.
Samt tak til Mark for deltagelse hernide.

Jeg kan sagtens følger jer begge i, at en pludselig ændring i kredittid eller lignende forekomster, ville være noget lettere at håndtere som bruger hvis man blot kunne redigere i det bogførte materiale.

Det medfører dog nogle komplikationer der ikke er til at overse, herunder at vi vil være nødsaget til at implementere en mulighed for at følge den historiske forfaldsdato, for at kunne bibevare registreringen i dens originale form. Den bedste måde at håndtere dette på, er i min optik at bruge den løsning der allerede eksisterer, nemlig ompostering vha. kreditering og ny fremførsel af leverandørfakturaen.

Her vil den historiske post i den oprindelige form stadig være mulig at søge frem, sammen med krediteringen af denne. Samtidig med at der med den nye fremførsel vil være en post med den rette forfaldsdato.

Så uhensigtsmæssigheden i udførelsen til trods, syntes jeg at den nuværende løsning er den der tilgodeser lovgivning samt historik bedst samt, trods alt, giver muligheden for at skifte forfaldsdato.

Ser frem til at høre jeres tanker om ovenstående

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Apr, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”