forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dynamisk og valgfrit felt på kunde og faktura

0

Jeg ønsker muligheden for at oprette et dynamisk felt på en kunde som kan fremgå på fakturaer, kontoudtog mv.

Jeg blev af Jeres kundeservice anbefalet at benytte feltet "Deres reference" og har derfor importeret kontaktpersoner på de enkelte kunder. Disse fremgår dog kun via Salg-kunder-flere-kontaktpersoner og ikke på fanebladet "levering-deres reference" og kan derfor ikke komme med på fakturaer osv. Jeg er med på at jeg kan tilføje mine importerede kontaktpersoner ved at vælge dem en for en under levering-deres reference men det er en noget langsommelig proces. I øvrigt giver det ingen mening for mig at man kan importere "vores reference" men ikke "deres reference".

Dernæst blev jeg anbefalet istedet at bruge "konteringskonto" som et "dynamisk" felt.

Men konteringskonto kan ikke importeres!?

 

Slutteligt er jeg blevet anbefalet at bruge feltet "hjemmeside" som felt hvilket jeg kan se tilsyneladende kan lade sig gøre. Her har jeg mulighed for både import og eksport men det giver ærligt talt ikke meget mening at skulle bruge dette felt til formålet.

Jeg håber derfor at I vil overveje et ekstra dynamisk felt til kundekartoteket som både kan importeres og eksporteres.

edit 09.04: Jeg finder nu ud af at der ikke findes et dynamisk felt som hedder "kundehjemmeside" hvorfor denne mulighed heller ikke kan bruges.


Import af referencen på kunden bliver håndteret på følgende indlæg:

http://forum.e-conomic.dk/9607

spurgt 26 Mar, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Jacob Anker (660 points)
opdateret 30 Mar, 2017 af Andreas Polk
Uden svar på min henvendelse kontaktede jeg i dag pr. telefon Jeres kundeservice som kunne oplyse at det er præcis som jeg beskriver.
Sammenholdt med en værdiløs mulighed for import og eksport i abonnementsmodulet og det faktum at man ikke kan se prisen på en kundens abonnement, uden at skulle af betydelige omveje, må jeg derfor desværre erkende at e-conomic ikke lever op til mine forventninger.

2 Svar

Hej Jacob,

 

Mange tak for dit indlæg, og undskyld for det sene svar.

 

Det er som du skriver desværre sådan, at vi ikke har et dynamisk felt på en kunde, som vi kan importerer, og samtidig få på layoutet. De bedste work-arounds er du også selv inde på. Vi har ikke i sinde at oprette flere dynamiske felter eller elementer med kundeinfo på kunderne lige pt. Jeg kan sagtens forstå dig og følge dig i, at det i mange tilfælde vil give god mening. Dog er det ikke ofte vi får disse typer spørgsmål og ønsker om funktionalitet, så det er vores umiddelbare vurdering, at vi vil ramme for få kunder, i forhold til at lave en ændring på området. Der kan vores ressourcer blive brugt bedre andetsteds. Det håber jeg også du har forståelse for.

 

Jeg vil dog høre, om det vil kunne løse din udfordring, hvis vi får et dynamisk felt i design & layout, til at trække kundens hjemmeside med ind på layoutet. (Om man så vælger at bruge det til noget andet en hjemmesiden, skal stå dig frit for).

Vil det kunne løse din udfordring? Hvis jeg har forstået dig korrekt, burde dette være nok. Hvis ikke, skal du være meget velkommen til at svare herinde igen, eller jeg kan evt. ringe dig op, så vi kan sikre jeg har forstået udfordringen korrekt.

 

Jeg er ked af du skriver at e-conomic ikke lever op til dine forventninger, og det vil jeg forsøge at gøre alt hvad jeg kan for at lave om på, om end jeg desværre ikke kan trylle.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig igen.

 

Ps. Har du ikke lyst til at opgive dit tlf. nummer på forum, så skriv en mail til info@e-conomic.dk att magnus i emnefeltet og link gerne til dette forum indlæg. Så hører du fra mig.


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 20 Apr, 2015 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
Hej Magnus

Tak for svaret.
Feltet "hjemmeside" som et dynamisk felt i design & layout vil kunne løse mit problem.
Dog så jeg hellere at den manglende mulighed for at importere "deres reference" blev implementeret.



Med venlig hilsen
Jacob
Som jeg ser det vælger I fortsat ikke at se på denne sag. Dette på trods af meget lille kompleksitet og stort ønske fra Jeres kunder.
Hej Jacob
Der er ikke sket yderligere i sagen selvom der nu er gået halvandet år. Vi har indtil videre valgt, at prioritere andre opgaver vi oplever større efterspørgsmål på fra vores kunder.

Jeg kan godt forstå, at det for dig er et stort ønske, at få muligheden for f.eks. at importere ”deres reference” således det ikke skal sættes manuelt efter, at du importerede de oplysninger ind i ”kontakt personer”
Jeg deler helt klart også din holdning, at det skulle være muligt, at importere ”deres reference” således, at du kan vælge en ”fast” deres reference via import. Det er dog ikke min beslutning alene og det skal også prioriteres i forhold til andre forslag / udbedringer.

Der arbejdes ikke på, at indføre et ”frit” dynamisk felt som min kollega Magnus også rigtig nok har skrevet og det er samme synspunkt vi har i dag.


Med Venlig Hilsen
Andreas Polk e-conomic

Hej Jacob
Som jeg har nævnt i mit tidligere svar går vi ikke videre med et dynamisk frit felt men i stedet muligheden for, at importere reference ind på kunden.
Så de rent faktisk også bliver valgt som ”fast” på kunden.

Det er ikke sket yderligere siden sidst – Vi har dog tidligere modtaget lignende forslag som vi tog med videre – nemlig import af ”attention” på kunder og for, at styrke overblikket så lukker jeg dit indlæg som implementeres-ikke da vi ikke arbejder på et dynamisk og valgfrit felt og henviser til det andet (Hvor vi forsat behandler import af reference med videre)


Det betyder også, at der vil blive opdateret på det andet indlæg når der sker mere i sagen. 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”