forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Savner en "Samlet kostpris".

0
Hej E-Conomic.

Jeg skiftede fra Summa Summarum, over til jeres system, da det skulle gøre det lettere for mig at fakturere i min kommende butik, og for websalg.

Indtil videre har jeg ærlig talt ikke været særlig overvældet, og der er simpelthen så mange helt basale funktioner, som fuldstændig mangler.

En funktion jeg er meget afhængig af, og som er standard i selv gratis-programmer, er "Samlet kostpris"!
Når man lynhurtigt sammensætter et tilbud til en kunde, og eks har tilføjet 10 forskellige varer, er det helt basalt at man ved, hvad éns samlede kostpris er.

Det er fint nok at man kan se avancen, men jeg savner i den grad at man kan følge med i den totale kostpris, for hver gang en vare tilføjes ordren.

Så mit forslag til jer: Samlet kostpris på ordre/fakutra!
spurgt 25 Mar, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Aze (220 points)
status opdateret 16 Sep, 2015 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Aze,

 

Jeg er ked af du ikke har haft en så god start på e-conomic som du håbede.

 

Mht. kostprisen på tilbud/ordre/faktura er det som du skriver på varelinje niveau. Vi har ikke en samlet kostpris, og med hånden på hjertet, er det heller ikke noget der vil komme for nuværende inde i selve programmet. Og hvorfor så det, spørger du sikkert.

 

Først og fremmest kan vi eksporterer data fra systemet, hvor kostprisen står med på varelinje niveau, og i excel kan man hurtigt få lagt totalen sammen. Det dækker dog ikke dit behov for at se det ”her og nu” ved oprettelsen af tilbuddet – men du kan dog lave denne handling mens tilbuddet er i kladde. Jeg ved godt det er en ekstra arbejdshandling. Jeg laver dog en vejledning til hvordan, i bunden af mit svar.

 

Vi bliver samtidig nødt til at prioritere vores ressourcer, til at udvikle de ting som giver bedst mening, samt at vi helst vil bruge tiden dér, hvor vi kan ramme flest mulige kunder. Jeg har personligt ikke hørt dette behov fra andre endnu, i og med avancen plejer at være nok. Så det er min umiddelbare vurdering, at der ikke er nok kunder der vil efterlyse denne type ændring i programmet. Der er det simpelthen vores prioritering at udvikle andre steder på systemet i stedet for.

 

Så for lige at opsummere, så er der en work-around, samt at vi ikke mener der er nok kunder der vil få noget godt ud af en sådan ændring. Jeg håber du har forståelse herfor.

 

Vejledning:

Orange tandhjul -> alle indstillinger -> virksomhed -> eksportér data -> download lister enkeltvis (krypteret) -> send data -> vælg dit udtræk. (fx TilbudsLinje.csv)


Med venlig hilsen

Magnus Hyllested Börgesen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Mar, 2015 Forslag af Magnus H. Börgesen (8,150 points)
I har jo ingen reśourcer at prioritere af, i står jo helt stille. Ingenting nyt kommer, åbenlyse fejl retter i ikke.
Kun på et punkt er i punktlige, når regningerne skal senes ud
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”