forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Mulighed for at angive "Øvrig ref." på abonnent

+4
Vi har mange kunder der vil have rekvisitioner på deres faktura. Kunder der får faktura som OIO eller kører deres faktura igennem et fakturascanningssystem.

Derfor ønskes muligheden for at kunne udfylde feltet "Øvrig ref." på den enkelte Abonnent (på samme vis som feltet "Deres ref." i dag kan udfyldes) og dette kommer korrekt med på fakturen som når det manuelt udfyldes på en faktura.

Det er ikke nok at informationen kan indtastes i feltet "Ekstra tekst til ordre/faktura" da dette ikke kommer korrekt med i faktura hovedet.
spurgt 13 Mar, 2015 i Forslag » Abonnement af kjaer (190 points)
status opdateret 9 Jan, 2018 af Jesper Mieritz

5 Svar

Hej Kjaer

Mange tak for dit indlægsmiley
Vi har fornyligt fået et lignende forslag hvor det dog var på kunden, at øvrig ref. skulle udfyldes.

Der kan være mulighed for, at dette vil gå ind også at dække dit ønske, alligevel vil jeg også gerne tage dette med videre, så vil det blive vurderet om det er en mulighed der også vil komme herinde under abonnement.

Jeg vil opdatere indlægget herinde, når vi har afholdt mødet.smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Mar, 2015 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Tak for dit svar Camilla.

Det vil være et skridt, men ikke helt nok.

Vi har flere kunder som har forskellige abonnementer hos os og som har brug for forskellige rekvisitionsnr. på de forskellige abonnementer.

Kommer feltet på kunden kan det ikke benyttes til rekvisitionsnumre (med mindre alt vores salg til kunden kører på samme rekvi.nr, hvilket det ikke altid gør).

Hej Kjaer

Okay, mange tak for din nærmere uddybning - det tager jeg med videre til mødet smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Mar, 2015 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)

Hej Kjaer. 

Vi har tidligere sagt ja til, at tage forslaget med videre men der aldrig blevet givet dig en afklaring - det vil jeg gerne undskylde for.

Vi har nu modtaget en identisk indlæg med samme forespørgsel som jeg har lukket med henvisningen til dette - jeg vil derfor tage dit forslag med videre igen selvom det er 1,5 år siden.
Så vi kan se nærmere på sagen og ihvertfald give en afklaring på jeres ønske.
 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Nov, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)

Hej Kjaer.
Vi har haft dette forslag oppe og vende på vores prioteringsmøde. 

Det er ikke et forslag vi vil gå ind og arbejde videre med - det er vurderet udfra det er et meget specifikt behov og selvom det er nævnt fra andre kunder også mener vi ikke, at arbejdsopgaven der ligger for, at implementere dette kan stå på mål for hvor meget værdi vil ville skabe totalt for vores kunder. 


Vi har valgt, at vi undersøge nærmere i forhold "øvrig ref på kunden" og det kan være det i sidste ende hvis det bliver implementeret kan hjælpe på noget af arbejdsgangen. 
Derfor vælger jeg, at sætte dette indlæg til "implementeres-ikke" og henviser til forumindlæg 15095 hvor vi arbejder videre med "øvrig ref på kunden" 

 

Selvom det ikke er et forslag vi arbejder videre med så skal du stadig have en stor tak for, at du har taget dig tid til, at dele dit forslag her på vores forum - det er virkelig værdsat! 
Rigtig god weekend og glædelig weekend smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Dec, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Uden relation til tråd starter vil jeg gerne anmode om at få ovenstående genoptaget, da vi ligeledes har mange kunder som efterspørger ovenstående mulighed. Uden at kende det store til kodningen bag, kan jeg umiddelbart ikke se det store arbejde i at få opsat en reference mellem "øvrig ref." på abonnementerne, som efterfølgende skal overføres til samme felt i fakturakladden?
Hej og tak for du kommer med din mening her på vores forum :)

Jeg var ikke med inde over sagen dengang den blev afvist sidst, så derfor kender jeg ikke til de overvejelser, der ligger bag.
Derfor vil jeg gerne tage indlægget op igen. Jeg vil dog ikke love noget, da det sagtens kan ende med samme resultat, men jeg giver det et skud og vender tilbage her på indlægget når vi har vendt det på vores næste møde :)

Hilsen Jesper Mieritz
Hej til alle der følger med her :)

Jeg har haft jeres problemstilling oppe igen, da jeg mener det giver god mening.

Vi er blevet enige om at genåbne sagen. Jeg vil med det samme sige, at dette ikke betyder sagen er løst, eller vi har en løsning klar. Det betyder blot at vi vil kigge på mulighederne igen.

Jeg vender tilbage når jeg ved mere konkret :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 15 Aug, 2017 Forslag af Jesper Mieritz (85,450 points)
Til alle jer der læser med i tråden.

Jeg åbnede sagen op i august, så vi kunne kigge på, hvilke muligheder vi havde for at imødekomme jeres forespørgsel.
Det ville være løgn at sige, at vi ikke kan imødekomme den, men vi har valgt at bruge vores ressourcer på andre dele af udviklingen.

Derfor vil dette forslag ikke blive implementeret.
Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt for jer, der gerne ville have dette, men i fortjener en klar udmelding i stedet for at forslaget bare ligger uden der sker noget :)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”