Hej isfugl
Jeg har nu testet, om Dataløns integration virker, og det gør den sørme.
Du opsætter e-conomic som nævnt i guiderne Steffen henviser til - det er der ingen ben i. Så logger du på Dataløn, og vælger fil til økonomisystem i venstre menu i oversigten, vælger filen du vil overføre, og trykker på Gem som, og gemmer den på din PC.
Du går tilbage til e-conomic, Bogføring -> Dataløn -> vælg filen du har gemt -> og vupti, har du en liste over posteringer hentet fra Dataløn.
Du skal så nu manuelt postere de enkelte linjer. Vælger du ingen tekst, tager den teksten fra Beskrivelse med. Du skal huske at vælge debet/kredit, og fjerne hakket i spring over.
I bund og grund synes jeg det er nemmere at oprette en fordelingsskabelon, som kan bruges til bogføringen. Så er du fri for at opfinde den dybe tallerken hver gang, og huske på hvor de forskellige linjer skal posteres. Måske der er nogen der har en nemmere måde at gøre det på?
E-conomic: Er der en mulighed for, at man måske kunne gemme opsætningen, når man først én gang har importeret en fil ? Det virker lidt langhåret, at man skal postere alt hver gang. Måske gemme det med et navn, så man kan benytte flere skabeloner?
Jeg går ud fra, at den nemme måde at bogføre fra Danløn skyldes, at Danløn har en anden måde at sætte filen sammen på, og at man kan vælge kontonumre i Danløn. Dette kan ikke lade sig gøre i Dataløn, desværre. Måske kommer det med i en senere version, har de udmeldt (Dataløn).
<p>
Mange hilsner<br />
Susanne Røssell<br />
<br />
Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>