Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Dato advarsel ved posteringer

0
E-conomi er det noget I kan rette ?

I disse tider hvor der skiftes regnskabsår, ville det være rart hvis man kunne få en advarsel om forkert indtastet år allerede i datofeltet og ikke når man har tastet det hele og skal gemme posteringen. Det gælder både hvis det regnskabsår man vil postere i ikke er oprettet og hvis regnskabsåret er afsluttet. Det betyder jo at det man har tastet er tabt og man skal ud og entet fortryde afslutninger eller oprette nyt år.

Er det kun os der "surmuler" lidt over det.
i Spørgsmål » Andet af (160 points)
gen-kategoriseret af

3 Svar

Det kan du parameter-opsætte dig ud af under "Regnskabsår"-
Spørgsmål af (26.5k points)

Hej NPV.

Tak for dit indlæg.

Som Erik skriver, så er det muligt at spærre en måned af gangen, så du ikke kan bogføre i den periode.

Jeg var lige inde og teste i min kassekladde, for at se de fejlmeddelelser der kommer frem. Hvis jeg skriver en dato der ligger i et regnskabsår der er afsluttet, så kommer den frem med denne meddelelse til mig: "Startdatoen skal ligge i et åbent regnskabsår".

Hvis jeg skriver en dato i et regnskabsår, som ikke er oprettet endnu, så kommer den frem med denne meddelelse: "Datoen ligger i et regnskabsår, der ikke er oprettet".

Så du kan ikke rigtig oprette posteringer med datoer, i et afsluttet regnskabsår, eller et år der slet ikke er oprettet endnu.

Men hvis fx har oprettet regnskabsåret, men ikke afsluttet det endnu, så ville jeg benytte mig af spærring af perioder, så du kan spærre én måned af gangen.

Se hvordan du spærre dine perioder her.

Håber dette kan hjælpe dig videre :)


<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Spørgsmål af (13.4k points)
Tak for jeres svar. Jeg er med på de spærrede perioder, men jeg ville gerne have at jeg får en advarsel allerede når jeg går ud af datofeltet, så jeg ikke når at taste hele posteringen ind og trykker gem/enter og først der får advarslen. For så skal jeg afbryde og gå ind og enten oprette nyt regnskabsår eller åbne afsluttet regnskabsår.
Mvh
Christine Sønderskov
Okay, så det er allerede når du har indtastet datoen, og TAB'er videre, at du vil have den kommer frem og siger det med datoen.

Når du står inde i dette vindue, så laver den første det "endelig tjek", når du trykker "Gem" eller "Gem og ny". Dette glæder også hvis du får indtastet et kontonummer som ikke eksistere, så vil fejlmeddelelsen først komme der.

Dette er ikke noget der bliver ændret, så det vil først være når du trykker på "Gem" eller "Gem og ny" du vil få meddelelsen om dataoen ikke er oprettet, eller ligger i et lukket regnskabsår.

<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Spørgsmål af (13.4k points)