forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Forslag: Ekstra kolonner i regneark ved udtræk af abonnenter

+2
Hej E-conomic

Jeres mulighed for at udtrække abonnenter til et excel regneark er smart, men der er ikke mulighed for at få en kolonne med email-adresser, så vi kan udsende nyhedsbrev til dem, og der er heller ikke mulighed for at få en kolonne med folks postadresse, så vi kan sende fysiske breve til dem.

Kan det ikke udbygges i en fremtidig version? Fordi lige nu skal vi over i kundekartoteket ved hver abonnent for at findes hans / hendes kontaktinfo og det er utroligt tidskrævende, fordi vi har mange abonnenter.

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 25 Feb, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,830 points)
status opdateret 5 Jan, 2017 af Andreas Polk

3 Svar

Jeg har en kunde, som løbende udgiver blade til hele landet via kiosker og forhandlere samt til direkte til privatpersoner. Som det er nu, at kan vi ikke bruge E-conomic's excel export til at få en liste til PortoPartner (som sender ud til de private), fordi E-conomic ikke trækker postadressen i den eksportede excel fil.

Det gør, at vi skal vælge et andet system til at styre deres abonnenter i - eller at vi skal igang med API programmering, men det betyder desværre (hvis vi vælger API-løsningen), at medarbejderne skal over i et eksternt system (som jeg skal programemre) for at kunne lave et fyldigt udtræk af deres abonnenter til brug hos PortoPartner (som - som sagt - sender bladene ud).

Kan det ikke gøres bedre? :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

besvaret 26 Feb, 2015 Forslag af Jens Kirk (7,830 points)

Hej Jens.

Tak for dit indlæg.

Jeg er helt enig med dig, synes det vil give rigtig god mening, at kunne lave sådan et udtræk.

Vi er allerede ved at kigge på muligheden, for at få nogle flere informationer med ud.
Se mere i dette indlæg.

Så jeg vil tage dette med videre :)


Med venlig hilsen

Christina Heckmann

besvaret 10 Mar, 2015 Forslag af christinaheckmann (13,440 points)
Men det henviste indlæg er et år gammelt. Det kan vi ikke vente på. Vi laver vores egen API løsning.

Hej Jens
Jeg faldt lige over dette indlæg som også mangler en opdatering. 

Det ser ud til, at du i sin tid valgte selv, at finde en løsning igennem API'et og nu kan det være det omhandlede samme kunde hvor i har valgt et andet system efterfølgende - Vi har haft forslaget oppe og vende og det er desværre ikke et vi arbejder videre med. 

Jeg kan godt se, at disse informationer som adresse eller email kunne være brugbare i forhold til f.eks. mail kampagner eller fysiske adresser.
Selvom jeg godt kan, at de kan være brugbare vil jeg også nævne, at det ikke er oplysninger der direkte har påvirkning i "abonnementet" og derfor ved eksport af data fra abonnement skal være informationer som kommer derfra.

Du nævnte selv API som løsning. Som jeg skulle du kunne få det ønskede visning via excel hvis du er lidt snild til det og anvender funktion "lopslag" - så kan du ved, at trække abonnements filen samt kunde.csv få trukket både adresse informationerne og email informationer over i abonnements filen. 
Det kræver selvfølgelig noget manuelt arbejde men du kan få det ønskede data ud som jeg ser det.


Jeg ændrer derfor indlægget til "implementeres-ikke" 
Rigtig god dag Jens smiley

 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 5 Jan, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Ingen af vores eco-kunder anvender længere Abonnement (abonnements styringen i econ) fordi det er for begrænsende.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”