Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ekstra vareinformationer

+1
Såvidt jeg kan gennemskue e-conomic og læse af diverse indlæg, er der ikke mulighed for at tilføje ekstra vareinformationer. Vi handler med software, og elementer som Platform, Version, m.v. kunne være rart at have med som informationer, men egnetlig ville det bedste være at man havde mulighed for at tilføje ekstra informationer frit. Så slipper man for at skulle vedligeholde vareinformationer 2 steder.

Har jeg overset eksisterende funktionalitet? Ellers er det et forslag til forbedring.
i Forslag » Andet af (180 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Jesper.

Tak for dit indlæg.

Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt. Den ekstra vareinformation du gerne vil have med, er det en du skal kunne skrive ind på selve varen, samt have den med på fakturaen, så kunden også kan se den?

For inde på selve varen, der har du et ekstra felt der hedder "Beskrivelse", og der har du mulighed for at skrive mere information om varen. Og denne beskrivelse har du også mulighed for at slå til, så den kommer med på fakturaen.

Du kan se mere om denne beskrivelse her

Lad mig høre fra dig, så vi forhåbentlig kan finde en løsning til dig :)


<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Forslag af (13.4k points)
I beskrivelsesfeltet kan man selvfølgelig i princippet skrive hvad som helst. Problemet er bare at det kan være svært at bruge som andet end en tekst.

Mit behov går i retning af struktureret information, hvor jeg også kan styre datakvaliteten, så jeg fx kan tilføjet et felt "Platform", som jeg kan bestemme kun kan indeholde en af teksterne "Windows7", "Linux", "iOs", etc.

Samtidig skulle jeg gerne kunne filtrere på felterne i oversigter m.v.
Mvh
Hej igen.

Okay, så du vil gerne have det med på fakturaen? Så kunden også kan se denne beskrivelse?

For det jeg tænkte på, var om man kunne ændre navnet/overskriften på beskrivelses kolonnen, så du bruger den, men den som overskrift kommer til at hedde "Platform"? Det vil selvfølgelig være det samme felt inde under varen, men på fakturaen vil det se anderledes ud :)
Informationen behøver ikke at komme med på fakturaen. På fakturaen vil varenavn og evt. beskrivelse være fint ift. kunden, men for at holde styr på varer internt kunne det være nyttigt at kunne tilføje en række egenskaber (for software: platform, version, m.m., for fysiske varer størrelse, farve, årgang, udløbsdato, m.v.). Ideelt skulle man blot kunne definere ekstra attributter på sine varer (under setup med attributnavn og udfaldsrumsdefinition), og så udfylde dem for de enkelte varer. Og så måske kunne filtrere på i en rapport/oversigt.
Okay, på den måde. Hvad med note funktionen inde på varen, ville den kunne bruges? Når du står ude i dit varekartotek, så har du et ikon ude til højre, der hedder "note". Der kan man også skrive hvad man vil, til hvert enkelt vare.
Han kunne også gemme kvadratroden af informationsfeltet i feltet vejl. Pris....

Mon ikke Jesper gerne vil kunne tilføje felter som han selv navngiver?

Du ved den funktion som alle andre regskabssystemer har? Men i ikke har?
Right on! Det er lige præcis det jeg efterlyser.
Hej Jesper

Jeg vil besvare dette for min kollega Christina.
Den eneste måde du kan få ekstra tekst og beskrivelse i e-conomic, som Christina er inde på.
Det vil desværre ikke være en ændring vi går ind og laver i systemet, da det er et standardiseret system og her går vi ind og kigger på hvad der giver mest værdi for størstedelen af vores brugere.

Du skal alligevel have mange tak for dit forslag :)
Hej Christina,

Jeg tillader mig lige at svare selv om du skriver til Jesper.
Nu har vi flere gange forsøgt at pensle ud for jer hvad det er der meget tydeligt bliver spurgt om her. Men i forstår slet ikke spørgsmålet, jeg ved ikke om det er jeres manglede erfaring der lyser igennem her eller hvad det er. der bliver spurgt i øst og i svarer i vest.

Jeg prøver lige at forklare jer en gang mere hvad det jesper, jeg selv og helt sikkert største delen af jeres kunder sikkert også gerne vil have.

i skulle lave 10 custom feler

Custom felt1
custom felt2
...
custom felt10

feltet er et tekst felt, og navnet custom feltx kan skal kunne ændres i opsætningen.

skomageren kunne så ændre custom felt1 til "sko størelse" it manden til "Antal Gb. RAM" og trykkeriet til "papirtykkelse" find selv på flere....

ALLE andre systemer på markedet har denne feature, det er mig en gåde i ikke har.

Det er mig i det hele taget en gåde at i ikke kan forstå sådan en simpel ting.

Det er mig også en gåde at du kan skrive at det skal være til gavn for så mange så mulig, det har jeg netop med mine eksempler vist at det vil være.
Hej Allan,

Tak for din opfølgning.

Forskellige afarter af netop dette forslag, har løbende været oppe og vende. En fremgangsmåde at gøre det på, er netop som du beskriver.
Der ligger dog også nogen spørgsmål og ulmer. Skal man kunne søge på det, hvis ja og hvor? Hvordan skal man bruge information i de forskellige oversigter/kartoteker?
Skal det være på kunder, varer, kreditorer - og skal det være et "fælles" eller "særskilt". Og hvori kan dette gøres kompleks nok til at fungere, men stadig være tilgængeligt for alle?

Hertil har vi vurderet at vi ikke vil udvikle en sådan funktionalitet for nærværende. At dette kan være brugbart for en portion kunder er jeg også enige i.
Den samlede vurdering går dog på den øgede kompleksitet og at vi umiddelbart har andre forslag/projekter som er endnu bedre, og endnu mere relevante for flere kunder.
Dette er selvsagt en meget subjektiv vurdering, og kan sagtens udfordres - netop derfor vi har dette forum - så mange tak for det.


Mvh
Steffen Ekelund
e-conomic