forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lægge et "er betalt"-overlay ind i betalte fakturaer (PDF)?

+4
Hej E-conomic

BillysBilling og Dinero har begge en smart indbygget funktion, som laver et "Er Betalt"-overlay på fakturaen (PDF'en), hvis fakturaen er betalt. F.eks. står der "betalt" med skå tekst  (fra kant til kant) i højre top af fakturaen hos dem. Det står med flotte grønne bogstaver, så det ligner et form for "er betalt"-stempel, som vi kender det fra "gamle dage", hvor fakturaer var skabt i hånden.

Det er virkeligt smart, fordi så ved både vi og kunden det - og der opstår ikke tvivl om den er betalt eller ej. Så skal vi ikke bruge tid på at slå op om den nu også er betalt. Det er en af de småting, som gør at BillysBilling og Dinero på nogle punkter er mere brugervenlig og intuitiv end E-conomic.

Kunne I ikke gøre det sammen? Det er jo blot at aflæse om det ubetalte beløb ("remainder" som det hedder i jeres API) står til nul. I så fald kan I sætte en flot "betalt"-overlay ind i PDF'en på fakturaen. Det gør så at når kunden (eller vi) udskriver fakturaen, så kan man visuelt se, at fakturaen er udlignet (betalt).

For os, som bruger API'en vil det være endnu mere smart, fordi så kan kunden til at starte med se, at den ikke er betalt, men ved senere udskriving af PDF'en kan kunden se, at fakturaen er betalt :-) Eller man kunne sende fakturaen per mail, når den var ubetalt, og sende en ny kopi faktura (samme faktura) per mail, når der er betalt. Forskellen er blot omtalte overlay, hvor der står "betalt" f.eks. i højre top.

Mere af den slags - det hører ikke til i det klassiske bogholderi koncept, men det er voldsomt tidsbesparende, når man har mange fakturaer og det er dejligt intuitivt - og alle er glade. Selv SKAT :-)

Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste argument for, hvorfor det ikke skulle realiseres - ligesom hos omtalte 2 konkurrende firmaer, som dog ikke har så omfattede et system som jeres :-)

Nogle af mine kunder forsøger at omgå denne mangel i E-conomic ved at skrive med rød skrift i bunden af fakturaen at den er betalt, men det kan jo kun lade sig gøre, hvis fakturaen er betalt før den bogføres. Derfor ville omtate overlay løse opgaven i de tilfælde, hvor fakturaen ikke er betalt før den bogføres.

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 16 Feb, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,790 points)
status opdateret 10 Mar, 2015 af christinaheckmann
Jeg tilslutter mig dette! Det vil gøre det tidsbesvarende og nemmere med bogføring!

4 Svar

 
Bedste svar
Det virker som en meget oplagt funktion - og jeg kan skam godt forstå, at systemer, hvor betaling af fakturaer typisk foregår ved at sætte et flueben, har det som standard.

'Desværre' er e-conomic jo lidt mere fleksibelt her, idet en faktura kan være helt eller delvist krediteret, helt eller delvist betalt, og diverse kombinationer heraf :-)

Desuagtet, at dét, man gerne vil informere kunden om, typisk er, om der er noget udestående på fakturaen, vil det jo være faktuelt forkert at skrive, at den er "Betalt", hvis den reelt er krediteret.

Man kunne selvfølgelig snildt starte med at muliggøre visning af noget ekstra information - som 'overlay' eller andet - ifald fakturaen er 100% dækket af én eller flere _betalinger_. Således, at ifald den enten ikke er fuldt udlignet, eller der deri indgår andet end betalinger, vises det ikke.

Hvad tænker I?

 

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 8 Mar, 2015 Forslag af Christian Estrup (19,430 points)
valgt som bedste svar 8 Mar, 2015 af Jens Kirk
Super godt :-) Lad os starte med det :-)
Jeg tilslutter mig dette! Det vil gøre det tidsbesvarende og nemmere med bogføring!
besvaret 17 Feb, 2015 Forslag af Ida Kirk Foged (210 points)
Fed idé - jeg stemmer for!
besvaret 17 Feb, 2015 Forslag af channel6dk (2,190 points)
Hej E-conomic :-) Har I tid til at svare på denne? :-)

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

besvaret 8 Mar, 2015 Forslag af Jens Kirk (7,790 points)
Hej Jens

Det kunne godt se ud som om, at vi ikke havde tid ;)

Spøg til side. Jeg ved ikke, hvordan opslaget her er gået under radereren, men det er selvfølgelig ikke i orden, så det vil jeg gerne undskylde for.

Jeg har prøvet at vende dit forslag internt. Jeg kan sagtens se, at det visuelt ville være godt at have denne mulighed. Jeg må bare konstatere, at vores udviklere ikke har valgt prioritere dette.
Jeg vil ikke smide ideen helt ud, da den giver god mening. Det betyder jeg gemmer ideen i vores idebank til fremtidig planlægning.

Endnu engang vil jeg gerne undskylde for, at du ikke har fået svar i så lang tid.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”