forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Skift fra C5 til e-conomic

0
Hej

 

Vi overvejer et skift fra C5 til e-conomic, men jeg har nogle ting som jeg gerne vil have svar på og de er:

1. Data export fra C5 til e-conomic? nem/besværlig? og hvem står for flytning af dataene?

2. Felere regnskaber i et abnmt.?

3. Kan jeg få integreret "CleanManager" eller "Ventu-Microbizz" i e-conomic med 100% integritets-garanti?

4- Webshop?

5- flere brugere på samme regnskab samtidig?

6- FIK-linje mht. betalinger via >+71>?

Venter spændt på besvarelsen af ovenstående.

Vi er en virksomhed med ca. 50 medarbejder og er i vækst.
spurgt 5 Feb, 2015 i Spørgsmål » e-conomic generelt af mehmet (120 points)
status opdateret 10 Feb, 2015 af Camilla Jesswein

2 Svar

Hej hej

1: C5 til economic, det kan din revisor eller bogholder klare, eller en ekstern rådgiver mod betaling.

2: Flere regnskaber i et abonnement kan vist lade sig sig gøre, revisorer benytter dette i flæng, men jeg ved ikke om de tillader kunder at man skifter mellem selskaber som revisorer kan, det skal du nok lige undersøg nærmere.

3: De 2 integrationer kan have funktioner som ikke kan tilpasses/afleveres korrekt i e-conomic, og da e-conomic ikke kan tilpasses, så kan du sidde fast her. dette punkt skal undersøges ekstra grundigt.

4: e-conomic har allerede idag integration til utallige webshops, mange er blot plug n play, så ingen alarm her.

5: Flere brugere, Tjek, intet problem. dog er systemet online, det vil sige dårlig internet = dårlig adgang, og de har til tider driftproblemer på hele systemet, (men det kan man jo også have på sit eget serveropsæt :)

6: Ingen problem, benytter mange.

Hvis du er i vækst og har 50 mand der benytter systemet, så vil jeg nok vælge anderledes, har du derimod 50 mand, og 5 benytter systemet til bogholder osv, og resten benytter de andre systemer, så kan det være fint nok.

50 mand der taster i et online økonomisystem er ganske enkelt en dårlig forretning i mgl effektivitet :)

Håber du kan bruge svarene,

Min baggrund for svarerne

Jeg ejer flere selskaber som har brugt, (nogle bruger stadig e-conomic), de store selskaber har brugt e-conomic igennem 6 år, vi er dog skiftet væk fra e-conomic til Visma Business pr jan 2014, fordi vi søgte bedre effektivitet i hverdagen frem for et billigt ineffektivt system :)

Mvh Johnny hansen

iAdvice ApS
www.iadvice.dk

 

besvaret 6 Feb, 2015 Spørgsmål af jhansen1981 (310 points)

Hej Mehmet

Mange tak for dit indlæg smiley

Der er to måder der kan eksporteres fra C5 og ind til e-conomic – enten kan du/kunden selv gøre det eller også kan i få en af vores samarbejdspartnere til, at gøre det imod betaling.

For, at konvertere en kunde fra Navision på egen hånd, så er det vigtigt, at der fra Navision kan eksporteres csv. filer af typen semikolonsepareret.
Jeg har her fundet en artikel fra vores e-copedia hvor du kan se, hvordan de forskellige data skal importeres i e-conomic.
Som det fremgår af artiklen og, som også går ind og svarer på dit næste spørgsmål, så vil den eksport der sker fra C5 være opdelt. Dvs. en fil med varer, en med kunder osv.
Har du spørgsmål til dette undervejs, så vil du selvfølgelig kunne bruge min support, så vil jeg hjælpe det jeg kan.

Du kan også en af vores samarbejdspartnere til, at foretage eksporten samt importen for dig, ved at benytte dig af denne mulighed så skal du ikke være nervøs for, om det hele nu kommer med – det kan du trygt overlade til dem.

Ved e-conomic er det tiltænkt, at du har en aftale pr. CVR, nr. dvs. har du flere selskaber, skal du hen og have en aftale til alle og vælge den abonnementstype der passer netop til den givne virksomhed. Har du over tre virksomheder, kan du få samlet dette ved den koncernadgang, for nærmere information omkring dette, må du gerne kontakte vores support hverdage mellem kl. 9.00 - 14.00 på 88204840.
Er der tale om samme cvr. nummer men opdeling af afdelinger, så vil dette kunne lade sig gøre med vores tillægsmodul dimension

I forhold til, ønske om integration så vil dette være muligt med brug af e-conomic, der er på alle aftaler oprettet en API adgang, som gør det muligt at sammenkøre en webshop med aftalen.
Også her har vi en række integrationspartnere, jeg har en artikel hvor du kan se en del af dem her. Der vil være flere, da vi har et åbent API og alle er velkommen til, at lave en integration, så vil der være flere derude – så har du en i sigte, så tag endelig kontakt til dem for, at høre om mulighederne.
Herunder kan du også finde webshops, som integrerer med e-conomic.

I e-conomic, kan du oprette flere bruger der har adgang til aftalen. en bruger koster 99.-/mdr. Som Johnny er inde på, så hvis der arbejder mange bruger på samme tid i aftalen, så kan det påvirke hastigheden og du vil skulle være opmærksom på, at sidder de alle og bogfører, så vil den lige skulle opdateres hos hver enkelt, så de kan se hvad der er lavet af den anden.

FI kan også uden problemer klares i e-conomic, her opsætter du FI oplysningerne ved fakturering og efterfølgende kan du importere FI indbetalingerne til e-conomic.

Jeg håber ovenstående besvarer dine spørgsmål og du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte supporten har du yderligere spørgsmål enten på tlf., chat eller mail.

Dejligt at høre i er i vækst, håber e-conomic  vil være et program lige for jer.
Og mange tak til Johnny for at komme med hans input håber også du kan gøre brug af disse. smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 10 Feb, 2015 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
Lad værre....

Overvej dette meget meget nøje.

E-conomic er en døende platform, og du mister rigtig mange helt elementære og basale funktioner som e-conomic aldrig kommer til at lave.

Bliv hvor du er, det vil du ikke fortryde.
Ja, hold dig væk - e-conomic kan ikke levere den vare de tager penge for.
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”